پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=39624

چرا بهایابی مستمر کار، ضروری است؟

بهایابی کار، یا تخصیص بهای کار، یکی از مهم‌ترین ابزارهای گزارشگری مالی‌ است که متاسفانه برخی از شرکت‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.

هنگامی‌که شما گزارش بهایابی کار را ارائه می‌دهید، متوجه سودآوری مشتریان، پروژه‌ها، کارمندان و خدمات می‌شوید. این میزان درک از وضعیت کارتان، این توانایی را به شما می‌دهد تا عملیات فعلی خود را پیگیری کنید، فرصت‌های رشد را شناسایی و سودآوری خود را افزایش دهید.

سه دلیل عمده بهایابی کار
وقت طلاست
در طول سال‌ها، این جمله بارها و بارها در دنیای کسب‌وکار شنیده شده است.آیا واقعا وقت طلاست؟
چرا بهایابی کار، ضروری است؟
هر یک ساعت که کارمند به مشتری اختصاص می‌دهد باید مورد محاسبه قرار گیرد و بهای آن پرداخت شود. بررسی حساب درآمد تخصیصی به نیروی کار، نشان می‌دهد که آیا زمانی که شما صرف کار و کارمندانتان می‌کنید، جبران شده است یا خیر.

شاید یک مشتری درصد زیادی از زمان کارکنان شما را می‌گیرد، اما وجهی که پرداخت می‌کند، متناسب با زمان مصرفی کارتان نیست. این اطلاعات به‌تنهایی برای شما کافی است تا تصمیم بگیرید که یک مشتری را نگه دارید یا خیر.

بهایابی کار
همچنین گاهی یک کارمند یک کار را آنگونه که زمان برای آن پیش‌بینی شده، پیش نمی‌برد و یا به دلایلی با تاخیر، کاری را تحویل می‌دهد. بنابراین با بهایابی کار شما می‌توانید زمان سنجی کنید و بهره‌وری کارتان را افزایش دهید.

خدمات نوعی محصول است
همانطور که می‌دانیم برخلاف کسب‌وکارهایی که محصول محور هستند و با ارائه یک محصول و یا سبدی از محصولات رشد می‌کنند؛ یک کسب‌وکار خدماتی، محصول فیزیکی و قابل‌ رویتی ندارد. در عوض، محصول اصلی کسب‌وکار خدماتی، کارمندان هستند. این بدان معنی است که بزرگ‌ترین هزینه یک سازمان خدماتی نیروی کار آن است.

اگر با مدل کسب‌وکار مبتنی بر محصول پیش می‌روید، می‌توانید پیگیری کنید که کدام محصول، بهتر از دیگری فروش می‌کند. شما همچنین می‌توانید حاشیه سود را تجزیه‌وتحلیل کنید تا ببینید که آیا مقدار سرمایه‌گذاری شده برای ارائه محصول، بازدهی مناسبی برای بازگشت سرمایه دارد یا خیر.

مسیر پیگیری پیشرفت در کسب‌وکار خدماتی، بهایابی کار است. با مقایسه بهای نیروی کار، شما می‌توانید متوجه شوید که چگونه کسب‌وکار خود را در جهت افزایش سودآوری، بهینه‌سازی کنید.

آیا خدمتی خاصی وجود دارد که فقط تعداد کمی از مشتریان از آن استفاده می‌کنند؟ آیا خدمتی ارائه می‌کنید که اکثر وقت کارکنان شما را می‌گیرد؟ زمان آن رسیده است که قیمت چنین خدماتی را افزایش دهید. شما این عوامل را شناسایی نخواهید کرد مگر اینکه بهایابی کار را شروع کنید!

بهایابی کار
فرصت‌های رشد شرکت
با تجزیه‌وتحلیل حاشیه سود ناخالص خدمات و بررسی اینکه قیمت نیاز به تعدیل دارد یا خیر، می‌توانید از این داده‌ها به‌عنوان راهی برای گسترش یا تثبیت کسب‌وکار خود استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که زمان لازم برای ارائه یک خدمت بیش از توان کارکنان فعلی شماست، می‌توانید از آن به‌عنوان یک فرصت برای اضافه کردن اعضای بیشتری به گروه خدماتی خود استفاده کنید. استخدام کارمندان بیشتر می‌تواند حجم کار کارکنان موجود را کاهش دهد و مشتریان جدیدی را به کسب‌وکارتان وارد کند.

به صفحه فرصت‌های شغلی سپیدار سیستم نگاهی بیندازید.

داده‌ها همچنین می‌توانند نشان دهند که کدامیک از کارمندانتان عملکرد قوی و یا ضعیفی دارند. آیا شما از حقوقی که ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌کنید، بازده درآمدی مناسبی دریافت می‌کنید؟ اگر نه، ممکن است زمان تجدیدنظر در ساختار و یا اخراج یک کارمند رسیده باشد!

تنها در شرایطی بهایابی کار مؤثر است، که همه عوامل در کنار هم برای رسیدن به هدف قرار گیرند و چیزی از قلم نیافتد.

درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های تجاری با رعایت «استانداردها» در سیستم مدیریت پروژه خود برای ارزیابی سودآوری استفاده می‌کنند، بهترین شرکت‌ها از نرم افزار حسابداری جهت ردیابی تمام هزینه‌های کاری از شروع تا پایان ارائه خدمات استفاده می‌کنند تا بازدهی حقیقی آن‌ را در سود ناخالص متوجه شوند.

بهایابی کار
بهایابی کار فراتر از ردیابی زمان صرف شده و حقوق دریافت شده (بیمه درمانی، زمان سفر و حتی هزینه‌های مربوط به استخدام و آموزش) افراد شما است.

پس از استقرار یک سیستم حسابداری، شما می‌توانید تخصیص هزینه‌های کار را تسریع بخشید و همچنین سودآوری را با مشتری، شغل، خدمات، خط تولید یا هر چیز دیگر که در ساختار سازمانی وجود دارد، پیگیری کنید. این کار به شما این اجازه را می‌دهد که بر هزینه‌هایی که در کسب‌وکار انجام می‌شود، نظارت و مدیریت صحیحی داشته باشند.

شما با گزارش‌های بهایابی کار موردنظر خود، می‌توانید تصمیم‌های مبتنی بر داده اتخاذ کنید و به بزرگ‌ترین سؤالات کسب‌وکار خود پاسخ دهید.

آیا کار ما در راستای بودجه‌بندی پیش می‌رود؟
مشتریان سودآور چه کسانی هستند؟
آیا ما ناکارآمدی عملیاتی داریم؟
قیمت داده‌شده به کدام مشتریان را بازنگری کنیم؟ یا کدام مشتریان را رها کنیم؟
چه افراد، کارمندان، تیم‌ها و بخش‌هایی بهره‌وری بیشتری دارند؟
زمان مناسب برای استخدام کارمندان بیشتر چه موقع است؟
آیا ما از هدف کسب‌وکار دور شده‌ایم؟
نرم افزار حسابداری سپیدار به مدیران و حسابداران کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بهایابی دقیق کار را با یکپارچه‌سازی حسابداری، ردیابی زمان و سیستم‌های مدیریت هزینه انجام دهند. نرم افزار حسابداری سپیدار ردیابی زمان صرف شده برای هر کار، مشتری، محصول یا خدمت را برای کارکنان شما تسهیل کرده و و این امکان را فراهم نموده‌ که این اطلاعات به‌صورت خودکار در سیستم حسابداری شما ذخیره شوند.

هنگامی‌که این اطلاعات را در سیستم حسابداری خود دارید، از آن برای صدور صورت‌حساب، تعیین حقوق و دستمزد و تخصیص خودکار بهای کار بر مبنای جدول زمانی و هزینه‌های مستقیم می‌توانید استفاده کنید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992