پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناصر اقبالي، رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران:
برخورد با واحدهاي صنفي فروشنده اکليل و سرنج/کنترل نامحسوس براي مقابله با افراد خطر آفرين

ناصر اقبالي، رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران درباره تمهديدات صنف رنگفروشان تهران براي عدم فروش مواد خطرزا که براي ايام چهارشنبه آخر سال استفاده مي شود، گفت: طبق روال سالهاي قبل اتحاديه صنف رنگ فروشان به صورت اتوماتيک به تمامي اعضا پيام داده و با تهيه بروشور و در اختيار قرار دادن آن به اعضاي صنف، فروش اين مواد خطرناک را قدغن اعلام کرده است.

 

 

وي اظهار کرد: هر واحد صنفي در صورت تخلف و فروش دو ماده اکليل و سرنج صددرصد توسط اتحاديه و اماکن پلمب ميشود. ما کنترل نامحسوس داريم و تاکنون تخلفي در اين مورد نداشته ايم. پليس اماکن عمومي اين روزها به فروشگاه هاي منطقه بازار مولوي که سال هاي گذشته بيشترين خريد و فروش مواد خطرزا در اين منطقه انجام مي شد، سر زده و از فروشندگان امضا گرفته است که در صورت تخلف با آنها برخورد کند.

 

 

رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران ادامه داد: ما و خيلي از اتحاديه هاي ديگر مانند اتحاديه فروشندگان و توليدکنندگان مواد شيميايي، اتحاديه سوپرمارکت داران، اتحاديه عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوينده و پاک کننده تهران و … با هماهنگي پليس اماکن نيروي انتظامي در حال کنترل اوضاع هستند. گفته مي شود چهارراه مولوي صبح زود تبديل به محلي براي خريد و فروش مواد محترقه شده است که نيروي انتظامي دستور داده اين منطقه بيشتر کنترل شود.

 

 

اقبالي افزود: ما از يک ماه قبل در اين مورد به فروشندگان اطلاع رساني هاي لازم را انجام مي دهيم و حدود ۶ سال که کساني که عضو اتحاديه ما هستند فروشي در زمينه اکليل و سرنج انجام نمي دهند.

 

 

وي در خصوص فروش ماه سرنج گفت: سرنج معمولا بيشتر مورد نياز کارخانه هاي باتري ساز است. لذا معمولا اعضاي صنف مشتريان خود را مي شناسند. به اعضاي صنف اعلام کرده ايم به افراد مشکوکي که در طول سال خريدي از صنف ما ندارند و فقط در ايام آخر سال براي خريد وسايلي مورد استفاده در مواد محترقه مراجعه ميکنند، جنس نفروخته و در صورت اصرار خريداران، به آنها بگويند براي خريد اين مواد بايد به کلانتري رفته، توسط مراجع انتظامي مجوز بگيرند، سپس به واحد صنفي مراجعه کنند.

 

 

رئيس اتحاديه رنگ فروشان تهران اظهار کرد: معمولا کساني که مي خواهند مواد خطرزا توليد کنند بيشتر نوجوانان و جوانان هستند. اعضاي صنف نيز مشتريان خود را مي شناسند وقتي اين افراد در طول يک بار هم به صنف مورد نظر مراجعه نکنند به راحتي قابل تشخيص است که دو ماده اکليل و سرنج را براي تهيه مواد منفجره مي خواهند. لذا براي همکاران ما اين مشتريان قابل تشخيص هستند و از فروش به آنها خودداري مي کنند.

 

 

وي ادامه داد: البته چند سالي است که اجناس چيني قاچاق بازار را احاطه کرده است و خريد اينگونه مواد با توجه به واردات آن از کشورهاي ديگر از صنف ما بسيار کمتر شده است. به جرات مي توانم بگويم خريد و فروش دو ماه سرنج و اکليل در اين ايام نزديک به صفر است چون من خودم روي اين موضوع حساسيت بالايي دارم و از همکارانم مي خواهم که فروشي در اين خصوص نداشته باشد؛ چرا که خطرات آن به مراتب بيشتر از سودي است که براي فروشنده دارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992