پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پنج نکته به جا مانده از نبرد تراکتور و پرسپولیس

در یکی از مصاف‌های کلاسیک فوتبال ایران، پرسپولیس در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر در خانه تراکتور به مصاف این تیم رفت و با یک گل دیرهنگام به برتری شیرین ۳‌بر‌۲ دست یافت. سرخ‌پوشان با این پیروزی در فاصله یک امتیازی سپاهان در صدر جدول باقی ماندند تا دوئل روز شنبه دو تیم در ورزشگاه آزادی، واجد اهمیتی دوچندان شود. مرور چند نکته در مورد دوئل تماشایی تبریز اما خالی از لطف نیست.

 

 

پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد و با دو گل از تراکتور پیش افتاد. شوک ناشی از دریافت این دو گل، چنان برای تیم تبریزی سنگین بود که آنها کل نیمه اول را از دست دادند. در وقت دوم اما میزبان با تعویض‌های پاکو خمز احیا شد و روند مسابقه را تغییر داد. ابوالفضل رزاق‌پور و محمد عباس‌زاده، دو بازیکن تعویضی خمز بودند که اولی پاس گل داد و دومی دبل کرد. بنابراین روشن است که یحیی گل‌محمدی نبرد «بازی‌خوانی» و کوچینگ مسابقه بازی را به همتای اسپانیایی‌اش باخته؛ مخصوصا که یکی از بازیکنان تعویضی یحیی یعنی سروش رفیعی مرتکب پنالتی شد. با این حال گل‌محمدی باید قدردان وحدت هنانوف باشد که در ثانیه‌های پایانی یک گل ارزشمند زد و اجازه نداد این اشکالات به چشم بیاید.

 

 

وحدت هنانوف تاجیک که در این بازی یک گل حیاتی زد و به قهرمان تیمش تبدیل شد، حالا کاملا در پست دفاع راست جا افتاده و جای دانیال اسماعیلی‌فرد را گرفته است. این اصلا نمی‌تواند خبر خوبی باشد برای ستاره‌ای که ابتدای فصل در قامت یک انتقال بزرگ پیراهن سرخ‌ها را به تن کرد. انتظارها از دانیال خیلی بیشتر از اینهاست. او در این مسابقه در دقیقه ۹۲ به جای مهدی ترابی به میدان آمد. روشن است که اسماعیلی‌فرد فقط برای دو دقیقه بازی جذب نشده و جای رامین رضاییان را نگرفته است.

 

 

حتما باید از نمایش درخشان محمد عمری در این مسابقه یاد کرد. بازیکن ۲۳ساله پرسپولیس که محصول تیم‌های پایه این باشگاه است، امسال در اغلب مسابقاتی که به میدان رفته عملکرد جالب توجهی داشته است. بازی تبریز هم یکی از روزهای درخشان او بود. عمری گل اول تیمش را به زیبایی به ثمر رساند و گل دوم را هم با یک حرکت انفرادی هوشمندانه و درجه یک برای مهدی ترابی ساخت. می‌گویند رقم قرارداد این بازیکن فقط ۵۰۰ میلیون تومان است. او اما بدون دریافتی دلاری و اجاره آپارتمان شیک بالای شهر و بلیت فرست‌کلاس هواپیما در حال گره‌گشایی از کار پرسپولیس است. خارجی خوب بیاورید، اما به جوانان هم اعتماد کنید. ضرر نخواهید کرد.

 

 

لئاندرو پریرا بعد از چهار بازی هنوز موفق نشده برای پرسپولیس گل بزند. فعلا قضاوت‌ها در مورد او متفاوت است؛ هرچند برخی معتقدند توپ‌های خوبی هم به این مهاجم برزیلی نمی‌رسد. او که برابر سپاهان یک موقعیت عالی خراب کرد و البته یک پنالتی گرفت و باعث اخراج سیاوش یزدانی شد، در دیدار با تراکتور هم یک حرکت مثبت داشت؛ جایی که روی گل دوم از روی توپ پرید تا پاس عمری به مهدی ترابی برسد و او کار را تمام کند. در هفته‌های بعد شاید بتوان داوری روشن‌‎تری در مورد پریرا داشت.

 

 

و نهایتا آنچه در تبریز دیدیم، تقریبا همان چیزی است که از «فوتبال» می‌خواهیم. بازی خوبی بود که ۵ گل داشت. هر دو تیم به دنبال پیروزی بودند و این نگرش را تا ثانیه پایانی حفظ کردند. بر خلاف اغلب مسابقات لیگ ایران که کم‌گل است و تیم‌ها با استراتژی‌های دفاعی به میدان می‌روند، این‌بار شاهد نقشه‌های هجومی بودیم و در نتیجه سناریوی شرافتمندانه‌ای رقم خورد که برنده‌اش کامیاب بود و بازنده‌اش سربلند. کاش همیشه همین‌طور باشید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992