پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=38851

زلنسکی تسلیم شد

رئیس‌‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود با توجه به پیشروی‌های ارتش روسیه گفته است که کی‌یف حاضر نیست به هر قیمتی از «باخموت» دفاع کند.

 

 

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد که زلنسکی گفته است که شهر «باخموت» به اندازه‌ای بزرگ‌ نیست که تا آخرین سرباز از آن دفاع کرد و این‌که کی‌یف حاضر نیست به هر قیمتی از آن دفاع کند.

 

 

وی تصریح کرد: «این یک شهر بسیار بزرگ نیست. در حقیقت همچون بسیاری از شهرهای دیگر در دونباس دفاع از آن برای ما مهم است اما نه به هر هزینه‌‌ای و نه به قیمت مرگ همه. تا زمانی‌که عقلانی باشد و منطق اجازه دهد، برای آن نبرد خواهیم کرد».

 

 

 

رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص پیشروی‌های روسیه گفت: «اگر روسیه بتواند به سراغ کراماتورسک و اسلاویانسک برود سپس می‌خواهد به مرزهای دونباس و دنیپر برود. ما مقاومت می‌کنیم و بعلاوه آماده ضدحملات بعدی هستیم».

 

 

پیش از این نیز، مقام‌های آمریکایی تلاش کردند که پیشروی نیروهای روسیه در باخموت را کم‌اهمیت جلوه دهند.

 

 

در همین راستا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اواخر هفته گذشته در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «ارتش روسیه در روزهای اخیر دستاوردهایی در باخموت و اطراف آن داشته‌‌اند که این پیشرفت‌ها برای آن‌ها ارزش راهبردی واقعی ندارد».

 

 

در ماههای گذشته، ارتش روسیه حملات در شرق باخموت را تشدید کرده است و ارتش اوکراین توان مقابله با نیروهای روسیه را ندارند و تلفات زیادی در این منطقه از سوی نیروهای اوکراینی برجای مانه است.

 

 

اواسط بهمن ماه،شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی با اشاره به درگیری‌های شدید میان نظامیان اوکراینی و ارتش روسیه، گزارش داد که شهر باخموت به چرخ گوشت نیروهای اوکراینی تبدیل شده است. (جزئیات بیشتر)

 

 

رئیس‌جمهور اوکراین نیز در این خصوص گفته بود که وضعیت در خط مقدم‌ درگیری در شرق اوکراین با اعزام هر چه بیشتر سربازان روسی به جنگ در حال دشوارتر شدن است.

 

 

زلنسکی خاطر نشان کرد: «من اغلب گفته‌ام وضعیت در خط مقدم دشوار بوده و در حال دشوارتر شدن است و حالا نیز دوباره آن را می گویم… نیروی مهاجم در حال متمرکز کردن هر چه بیشتر سربازانش بر شکستن مواضع دفاعی ما است. وضعیت در شهرهای باخموت، وولدار، لیمان و حوزه‌های دیگر بسیار سخت است.»

 

 

از طرف دیگر، نیروهای نظامی واگنر روسیه دو روز پیش اعلام کردند که شهر پاراسکوویوکا در شمال شهر باخموت را به طور کامل پاکسازی کرده و این شهر در حال حاضر تحت سیطره نیروهای روسی قرار دارد.

 

 

تشدید حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین موجب شده است که درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه داشته باشد و بحران در این کشور تشدید شود و مقام‌های روسیه بارها اعلام کردند که غرب به دنبال طولانی‌ کردن جنگ اوکراین است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992