پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فوری/ مدارس این مناطق فردا تعطیل است

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت آموزشی در مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و منطقه نصرت آباد فردا چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه غیرحضوری خواهد بود.

 

 

وی ادامه داد: از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از سمت غرب تا جنوب غرب خواهیم بود، که زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران، گلشن، مهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

 

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود و باعث نفوذ گرد و غبار به شمال استان و کاهش کیفیت هوا و اختلال در حمل و نقل خواهد شد و احتمال خسارت به گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و سقوط تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر دور از انتظار نیست.

 

 

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان، پیش از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه با ورزش باد شدید با جهت غربی با سرعت حدود ۴۰تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲متر و در مناطق فراساحل انتظار می‌رود ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر برسد که این امر باعث اختلال در فعالیت‌های دریایی می‌شود.

 

 

محسن حیدری افزود: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری پرهیز و هنگام وزش باد از کار در ارتفاع و از عبور و مرور و پارک خودروها در کنار ساختمان‌های در حال ساخت و قدیمی خودداری شود.

 

 

وی ادامه داد: همچنین توقف در فعالیت‌های کویرنوردی و کوهنوردی بویژه در منطقه تفتان و محافظت از گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 

 

وی گفت: همچنین ضروری است شهروندان ساکن مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از شنا در سواحل و تفریحات دریایی خودداری و محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی کوچک، برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام دهند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992