پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر دفاع اوکراین هفته آینده از سمت خود برکنار خواهد شد

راشا تودی گزارش داد، در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، روزنامه «پراودا» به نقل از منابع دولتی و نظامی اوکراینی گزارش داد الکسی رزنیکوف وزیر دفاع این کشور هفته آینده از سمت خود برکنار خواهد شد. به گفته این منابع، کریل بودانوف رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین احتملاً جایگزین او خواهد شد.

 

 

اواخر ژانویه رسوایی فساد مالی که منجر به اخراج چند مقام ارشد اوکراینی شد، وزارت دفاع این کشور را به لرزه درآورد. اوایل بهمن، تنها دو روز بعد از تایید بازداشت معاون وزیر زیرساخت اوکراین به ظن اختلاس، استعفای معاون وزیر دفاع این کشور در نتیجه رسوایی فساد در این وزارتخانه خبرساز شد.

 

 

منابع رسانه‌ای از اوکراین خبر دادند که بعد از جنجال‌ها در اوکراین درباره رسوایی خرید اقلام غذایی برای ارتش، «ویاچسلاو شاپووالوف» معاون وزیر دفاع اوکراین استعفا داد.

 

 

به نوشته «کی‌یف پُست»، معاون وزیر دفاع اوکراین ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن ماه) در حالی استعفا داد که ۲۱ ژانویه (اول بهمن ماه) رسانه‌های محلی از رسوایی وزارت دفاع در خرید مواد غذایی برای ارتش به دو یا سه برابر قیمت‌های موجود در فروشگاه‌های کی‌یف خبر دادند.

 

 

ارتش اوکراین بعد از استعفای معاون وزیر دفاع اوکراین که مسئول خرید این وزارتخانه بود، بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن «بی اساس» خواندن گزارش‌های منتشر شده درباره رسوایی فساد برای خرید مواد غذایی، از شاپووالوف به خاطر خدماتش تشکر کرد.

 

 

طبق گزارش رسانه‌های اوکراینی، مشخص نیست بعد از انتشار گزارش‌ها درباره خرید مواد غذایی برای ارتش با قیمتی بسیار فراتر از قیمت‌های بازار از ویاچسلاو شاپووالوف خواسته شد که استعفا بدهد یا خودش استعفا داد.

 

 

بالا گرفتن جنجال‌ها در اوکراین درباره این رسوایی کار را به جایی رساند که الکسی رزنیکوف وزیر دفاع هم مجبور به واکنش شد. رزنیکوف با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که این تفاوت قیمت‌ها ناشی از «اشتباه فنی» پیمانکار بوده و او «وقتی می‌خواسته اطلاعات را منتقل کند، مرتکب اشتباه شد».

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992