پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دولت ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک برای فعال‌سازی استارلینک با توجه به وقوع زلزله را رد کرد

با وقوع زلزله‌ای بزرگ در ترکیه، ایلان ماسک اعلام کرد که اسپیس‌ایکس حاضر است در سریع‌ترین زمان ممکن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور فعال کند، اما یکی از مقامات ارشد دولت ترکیه پیشنهاد مدیرعامل اسپیس‌ایکس را رد کرد.

 

 

بامداد روز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۷٫۸ ریشتر ترکیه و سوریه را لرزاند که تا به این لحظه صدها کشته به‌جا گذاشته است. در همین راستا، کاربری از ایلان ماسک پرسیده که آیا احتمال کمک به ترکیه و کشورهای اطرافش از طریق استارلینک وجود دارد یا خیر. ایلان ماسک گفته است به‌محض تأیید دولت ترکیه، استارلینک فعال می‌شود.

 

 

این کاربر به این موضوع اشاره کرده است که با توجه به زلزله بزرگ، حالا آسیب به تجهیزات مخابراتی باعث اختلال در ارتباطات شده. ماسک در پاسخ به این کاربر گفته است که استارلینک هنوز موردتأیید دولت ترکیه قرار نگرفته، اما هر زمان دولت ترکیه آن را تأیید کند، سریعاً اسپیس‌ایکس آن را فعال می‌کند.

 

 

با وجود چنین پیشنهادی، یکی از مقامات ارشد ترکیه که نخواسته است نامش فاش شود، در گفت‌وگو با بلومبرگ با تشکر از مدیرعامل اسپیس‌ایکس، این پیشنهاد را رد کرده است. این مقام گفته که ترکیه به‌اندازه کافی ظرفیت ماهواره‌ای دارد. او همچنین گفته است تجهیزات آن‌ها درحال‌حاضر با باتری کار می‌کنند!

 

 

 

درحالی این مقام ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک را رد کرده است که اسپیس‌ایکس در فصل اول سال جاری میلادی اولین ماهواره ارتباطی ترکیه، Turksat 6A را روانه فضا می‌کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992