پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=38091

این استان به حالت آماده‌باش درآمد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: چنانچه در هر نقطه از استان، دهستان‌ها و روستاها سیلابی ایجاد شد، سریعا اطلاع‌رسانی کنید.

 

 

هواشناسی در پی ورود سامانه بارش‌زا به استان هشدار قرمز صادر کرده و اوج بارش‌ها را نیز برای امروز، سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه پیش‌بینی کرده است.

 

 

هشدار قرمز به وقوع حتمی سیلاب نیست، بلکه برای آگاهی و آماده‌باش دستگاه‌های خدمت‌رسان و مردم اعلام شده است.

 

 

افشین یگانه، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در راستای هشدار قرمز هواشناسی، اظهار کرد: شهروندان اگر چنانچه سفر ضروری ندارند با توجه به هشدار قرمز صادر شده از سوی هواشناسی، حتما خودداری کنند و یا اگر نیاز به سفر داشتند با کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها، در طول مسیر با پلیس راه هم همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: عشایر در یک مکان مناسب و به دور از مسیل‌ها و سیلاب‌ها اتراق کنند، آب منطقه‌ای استان در مسیر رودخانه‌های حادثه‌خیز ماشین‌آلات را مستقر کرده‌اند.

 

 

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری و آب و فاضلاب کرمانشاه کاملا در حال آماده‌باش هستند و ضرورت دارد شهروندان از نقاط حادثه‌خیز همچون آبشوران و قره‌سو دوری کنند و رفت‌وآمدی نداشته باشند.

 

 

وی افزود: چنانچه در هر نقطه از کرمانشاه و یا سایر نقاط استان، دهستان‌ها و روستاها سیلابی ایجاد شد، سریعا اطلاع‌رسانی کنند.

 

 

یگانه اضافه کرد: از آنجا که بارش باران را در حال حاضر داریم؛ برودت هوا و افت دما را نداریم اگر چنانچه بارش برفی در شهرستانی داشته باشیم ستاد بحران تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

 

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه نیز در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: هم اکنون بارش‌ باران در سطح استان از شدت بیشتری برخوردار است به طوریکه در برخی از نقاط سبب آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیرها می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: بارش برف از این سامانه در گردنه و نواحی سردسیر به شکل نسبتا سنگینی اتفاق می‌افتد.

 

 

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: روز چهارشنبه بارش‌ها به شکل پرانده و در نیمه غربی استان خواهد بود و روز پنجشنبه هم مجددا شاهد نفوذ موج نتپایدار به استان هستیم که هر چند به گستردگی موج امروز نخواهد بود ولی باز انتظار بارش برف و باران را داریم.

 

 

وی در پایان، خاطرنشان کرد: دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته روند کاهشی دارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992