پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تحریم‌های جدید ایران علیه اروپا در راه است

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای عمل متقابل در قبال اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس محفظ می داند، گفت: ایران به‌زودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد.

 

 

ناصر کنعانی روز سه شنبه اقدام اتحادیه اروپا و نیز رژیم انگلیس در خصوص اعمال تحریم علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را قویا محکوم کرد و گفت: اقدام اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس نشانه ناتوانی ذهنی آنها از درک درست واقعیت‌های ایران و نیز سردرگمی آنان در قبال اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

کنعانی همچنین اقدامات تحریمی اخیر اروپا و انگلیس علیه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤلان قضایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را نشانه استیصال، سرخوردگی و عصبانیت آنان از شکست فضاحت بار اخیر در ایجاد بی‌ثباتی در ایران برغم تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین دانست و افزود: البته آنان بخوبی می‌دانند که تحریم‌ها بر عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دخالت و توطئه‌های خارجی خللی وارد نخواهد کرد.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حق خود برای عمل متقابل در خصوص این قبیل سیاست‌های شکست خورده را محفوظ دانسته و به‌زودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد.

 

 

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای جزئیات چهارمین بسته تحریمی علیه ایران را که به بهانه مسائل حقوق بشری در شورای وزیران امور خارجه این اتحادیه تصویب شد ارائه کرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992