پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ از صدور قبض های میلیونی گاز انتقاد کرد

فتح الله توسلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه که در سوئد و پاریس در قرآن سوزی و انتشار کاریکاتورهای مهم علیه مرجعیت رخ داد ادامه توطئه ای است که در سال ۶۷ با انتشار آیات شیطانی در لندن انجام شد و هدف آن جسارت به ساحت اسلام و آرمان های اسلامی دینی صدها میلیون مسلمان در سراسر دنیا است و بدون شک این اقدامات محکوم است.

 

 

وی با بیان اینکه فرانسه همواره نقش پلیس بد را بازی کرده و پناهگاه گروه های تروریستی شده است، گفت: این کشور در روابط دیپلماتیک هیچ نقش مثبتی ایفا نکرده است. جسارت شارلی ابدو به رهبر صدها میلیون مسلمان قابل بخشش نیست و اقدام پارلمان اروپا در درج نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی ناشی از محاسبه غلط برخی از مسئولان اروپایی و اشتباهی راهبردی است و مقامات اروپایی باید پیامدهای امنیتی رفتارهای سیاسی خود را درک کنند. سپاه صرفا یک نیروی نظامی عادی نیست و بخشی از حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و امنیت منطقه ای ما است.

 

 

نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: مقامات اروپایی نباید حملات جریانات تروریستی به کلیساها و اماکن مذهبی ادیان مختلف، مراکز تجمع مردم در نقاط مختلف اروپا را فراموش کنند. سپاه و مقاومت توانست با جانفشانی خود شبکه های مختلف تروریستی را نابود کند و بدون شک مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر اقدامی که به امنیت ملی کشور آسیب بزند سکوت نخواهد کرد.

 

 

توسلی ضمن انتقاد از آنچه که در حوزه اقتصاد و معیشت مردم می گذرد عذرخواهی کرد و گفت: وضعیت تامین خودرو، مسکن، ارز و سایر خدمات به مردم به هیچ وجه شایسته ملت ایران نیست. افزایش لحظه ای قیمت خودرو،‌ ارز، مسکن و مایحتاج مردم عملا زندگی را بر آنها سخت کرده است. برخی مسئولان باید از محیط گلخانه ای که برای خود ساخته اند خارج شوند و با حضور در بین مردم ببیند که واقعیت ها آنطور نیست که آنها تصور می کنند.

 

 

وی یادآور شد: متاسفانه در شرایطی که مردم با این مشکلات متعدد مواجه هستند شاهد ارسال قبض های گاز چند صد هزار تومانی و چند میلیونی برای مردم هستیم؛ ۱۰ ماه از سال جاری گذشته و سازمان برنامه حدود ۱۰ درصد از تخصیص منابع را انجام داده است. مجلس هزاران میلیارد تومان برای توسعه روستاها در بودجه سال جاری تصویب کرد که تا کنون اختصاص نیافته و ما شرمنده مردم محروم هستیم، لذا به برخی از وزارتخانه ها هشدار می دهم که به خاطر سوال از وزیر از مردم انتقام نگیرند. رئیس مجلس و هیات رئیسه با اعلام وصول استیضاح ها و سوالات بعد از ماه ها اجازه دهند مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. حضور برخی مسئولان که توانایی اداره زیرمجموعه خود ندارند را ظلم به مردم است.

 

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ خواستار افزودن یک نماینده دیگر در حوزه انتخابیه اش شد و تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی و صمت موضوع صادرات محصولات کشاورزی را به نحوی مدیریت کنند که ضمن تامین نیازهای مردم در داخل با قیمت مناسب کشاورزان و سیب زمینی کاران حوزه انتخابیه آسیب نبینند.

 

 

توسلی در پایان گفت: استفاده از مازوت در نیروگاه شهید مفتح به بدترین شکل ممکن ادامه دارد و مردم نادیده گرفته می شوند، لذا از مسئولان وزارت نیرو می خواهم در اسرع وقت تصمیم گیری کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992