پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مشمولان جدید کالابرگ چه کسانی هستند؟

کدام استان‌ها در صف بعدی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند بود؟ آن هم طرحی که بنا به گفته مقامات دولتی، مردم می‌توانند به اجرای آن تن ندهند و همچنان یارانه نقدی دریافت کنند.

 

 

در حال حاضر به دلیل مهیا نبود زیرساخت‌های مورد نیاز طرح کالابرگ در کشور، پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به هر فرد یارانه‌بگیر ادامه دارد و تنها طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان در حال اجرایی شدن است. با این حال، در حال حاضر این سوال مطرح است که کدام استان‌ها در صف بعدی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی قرار خواهند گرفت؟ بنا به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، هنوز نمی‌توان اظهارنظر قطعی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کل کشور داشت.

 

 

سید احسان خاندوزی دیروز در نشست خبری درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان‌ها توضیح داد: تامین منابع مالی لازم در این زمینه توسط سازمان برنامه و بودجه انجام می‌گیرد و برای سال آینده پیش‌بینی‌های لازم نیز شده است.

 

 

به گفته او، اگر تکلیف متفاوتی در بودجه سال آینده نداشتیم، به همین روند پیش خواهیم رفت، بنابراین تا زمان نهایی‌شدن بودجه سال آینده، نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی در این زمینه داشته باشیم.

 

 

هادی زمان ثانی، مدیر توسعه طرح کالابرگ الکترونیکی نیز در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری که طرح کالا برگ چه زمانی قابل اجرا است؟ تاکید کرد: در بحث اتصال یک مقدار زمان می‌برد تا فروشندگان در سطح ملی متصل بشوند و آماده اجرا بشود، اما زیرساخت فنی آماده است.

 

 

اجرای کامل طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان سال؟
البته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیست و هشتم دی‌ماه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، از اجرای کامل طرح کالابرگ الکترونیکی در کل کشور تا پایان سال خبر داد.

 

 

سید صولت مرتضوی درباره اجرای پروژه کالابرگ الکترونیک گفت: این طرح در استان هرمزگان به صورت آزمایشی در حال اجرا و حدود هزار فروشگاه در این استان به سیستم کالابرگ الکترونیکی مجهز شده‌اند.

 

 

او با بیان این‌که تعداد فراوانی فروشگاه و خواربارفروشی در هر استان برای اجرای این طرح تعریف شده است، افزود: در حال ارزیابی اجرای این طرح در کل کشور هستیم و امیدواریم با استقبال خوب مردم، این طرح اجرایی شود، زیرا بستر کار ارائه شده است.

 

 

مرتضوی در ادامه با یادآوری این‌که پس از موفقیت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، آن را به پنج استان دیگر تسری می‌ دهیم، در مورد افرادی که مشمول دریافت یارانه هستند، اظهار داشت: این افراد می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به ادارات کار و ثبت‌نام در سامانه حمایت، درخواست خود را مطرح کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

 

خبر جدید وزیر اقتصاد درباره طرح کالابرگ الکترونیکی/ مشمولان جدید کالابرگ چه کسانی هستند؟

 

 

اقلام خوراکی تحت پوشش کالابرگ چیست؟

در این میان، حمید فرداد، مجری طرح کالابرگ الکترونیک در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی اعلام کرد: هم‌اکنون خانوارهایی که یارانه‌بگیر هستند و حساب یارانه آنها در استان هرمزگان افتتاح شده است، مشمول این طرح می‌شوند.

 

 

وی افزود: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند برای مشاهده‌ میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کنند و یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از میزان اعتبار خود مطلع شوند.

 

 

وی افزود: در این طرح اعتبار روی کدملی افراد درنظر گرفته شده است. به عبارتی افراد می‌توانند با همه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، از اعتبارشان در فروشگاه‌های مجاز استفاده کنند.

 

 

فرداد با بیان اینکه مبلغ اعتبار به میزان یارانه است، گفت: در حال حاضر دولت به منظور حمایت از سبدغذایی خانوار این تصمیم را اتخاذ کرده که مردم بتوانند با اعتبار یارانه، ۱۰ قلم کالای اساسی را یک‌ماه زودتر خریداری کنند.

 

 

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: شیر بطری یک لیتری کم‌چرب، پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم‌چرب، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج، ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه قیمت کالاها بر مبنای شهریور ۱۴۰۰ ملاک عمل قرار گرفته شده است، تصریح کرد: در طول دوره طرح، در صورت افزایش احتمالی قیمت کالاها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت درنظر گرفته شده و مابه‌التفاوت آن با اعتبار یارانه تأمین می‌شود.

 

 

فرداد ادامه داد: مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می‌توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و مابه‌التفاوت قیمت کالای انتخابی را باید خودشان پرداخت کنند، همچنین مردم با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir می‌توانند لیست کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی را مشاهده کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992