پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=37680

سرهنگ کاکاوند، رئيس بسيج اصناف تهران:
به دنبال ايجاد رابطه مستقيم بين مسئولان مالياتي با موديان و تسهيل امور مرتبط با واحدهاي صنفي هستيم

سرهنگ نعمت کاکاوند، رئيس بسيج اصناف تهران گفت: اصناف چالش ها و مشکلات عديده اي با مراکز مختلف دولتي از جمله سازمان امور مالياتي دارد که در راستاي تسهيل و سرعت بخشي به حل و فصل مشکلات مالياتي آنها موضوع تشکيل ميز خدمت سازمان امور مالياتي عنوان گرديد.

 

 

رئيس بسيج اصناف تهران بيان کرد: با هماهنگي و مشارکت حوزه مقاومت بسيج سازمان امور مالياتي و مسئولان سازمان امور مالياتي، اتاق اصناف و بسيج اصناف کار شروع و مقرر شد در اولين گام جلساتي در اتحاديه هاي صنفي با حضور مسئولان سازمان امور صنفي برگزار شود.

 

 

وي ادامه داد: خوشبختانه در اين رابطه تاکنون سه ميز خدمت سازمان امور مالياتي جهت رفع مشکلات مالياتي کسبه فروشندگان آهن، وسايل ايمني و فروشندگان پوشاک تهران در اتحاديه هاي صنفي مربوطه و مسجد امام بازار تهران تشکيل شد که مهمترين بازخورد آن ارتباط مستقيم و رو در روي مسئولان سازمان امور مالياتي با موديان صنفي بود که هم به لحاظ رواني نتيجه بخش بود و هم مسلما آثار بسيار مثبتي به همراه داشت که از جمله آنها مي توان به رفع مسائل مرتبط اشاره کرد. بخشودگي جرايم مالياتي، تقسيط در پرداخت ماليات ها و… از ديگر دستاوردهاي اين جلسات محسوب مي شود.

 

 

سرهنگ کاکاوند در خصوص نحوه برگزاري اين جلسات اظهار داشت: قرار است اين جلسات با حضور مديران کل ادارات مالياتي مراکز تهران، معاونان، روساي ادارات و مسئولان مالياتي در اتحاديه هاي صنفي برگزار شود و موديان صنفي به صورت مستقيم مسائل و مشکلات مالياتي خود را عنوان کنند؛ در اين ميان موديان و کسبه بايد توجه داشته باشند که بايد مدارک و مستندات لازم را به همراه داشته باشند تا براي بررسي در اختيار مسئولان قرار گيرد؛ ضمن اينکه مقرر شده ظرف دو سه روز موارد عنوان شده در سازمان بررسي و نتايج اعلام شود.

 

 

رئيس بسيج اصناف تهران تاکيد کرد: هدف اصلي طرح مذکور ايجاد ارتباط نزديک و بدون واسطه موديان و اعضاي صنفي با مسئولان مرتبط مالياتي در راستاي تسهيل و تسريع رسيدگي به مشکلات مالياتي صنوف است که اميدواريم با تعداد بيشتر جلساتي که برگزار مي شود به الگوي بهتر و کاراتري دست يابيم.

 

 

سرهنگ کاکاوند در پايان اظهار داشت: از تمامي اتحاديه هاي صنفي درخواست مي شود براي دستيابي به نتايج بهتر از تشکيل اين جلسات اولا با تعيين اولويت‎هاي لازم، اعضايي به جلسه دعوت شوند که مشکل مالياتي داشته باشند ثانيا با طرح مشکل و قبل از برگزاري جلسه آن را به ما انتقال بدهند تا بتوانيم با هماهنگي بيشتر سريع تر نتيجه بگيريم. لازم به يادآوري است اتحاديه هاي مربوطه يا مديران و مسئولان راسته بازارها بايد موضوع را به مسئولان ذيربط در اتاق اصناف تهران (جناب آقاي رستگار) به صورت کتبي اعلام کنند تا در نوبت قرار گيرند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992