پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=37671

آمریکا برای حامیان روسیه خط و نشان کشید

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ادعا کرد، آمریکا به استفاده از همه تدابیر موجود برای پاسخگو کردن کسانی که از جنگ “غیرقانونی” روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

 

 

ند پرایس در خصوص کره شمالی گفت: “البته این عادلانه است که بگوییم ما نزدیک‌ترین روابط را با متحدان خود در کره جنوبی داریم. این پرونده با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) با توجه با ارسال تسلیحات و دیگر ادوات نظامی از سوی این کشور برای استفاده عوامل گروه واگنر در اوکراین مرتبط است.”

 

 

چند روز پیش کاخ سفید ادعا کرد، پیونگ‌یانگ برای گروه روسی واگنر تجهیزات نظامی می‌فرستد و در ارتباط با این ادعا تصاویری از قطارهای روسی که ماه نوامبر بین روسیه و کره شمالی تردد داشته‌اند، منتشر کرد.

 

 

پرایس در پاسخ به سوالی درباره برنامه واشنگتن برای همکاری با سئول به منظور پاسخگو کردن کره شمالی و گروه روسی واگنر خاطر نشان کرد، آمریکا و کره جنوبی به طور مرتب درباره “گستره وسیع تهدیدات و چالش‌هایی که ما از جانب جمهوری دموکراتیک خلق کره با آن مواجهیم” مذاکره دارند.

 

 

او اضافه کرد، گفتگوهای آنها اغلب بر چالش مربوط به برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی متمرکز است.

 

 

ند پرایس افزود: “اما ما همچنین درباره فعالیت‌های کره شمالی در زمینه‌های سایبری، پولشویی، فعالیت‌های مجرمانه و البته، درباره حمایت آن از آنچه بر مردم اوکراین اعمال می‌شود، صحبت کرده‌ایم.”

 

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بر تلاش‌های خود آمریکا برای پاسخگو کردن گروه واگنر تاکید کرد.

 

 

پرایس اظهار کرد: “آنچه کاخ سفید هفته گذشته متذکر شد این است که ما در حال بررسی دسته‌بندی‌های بیشتر برای گروه واگنر یا استفاده از اختیارات بیشتر برای تعقیب گروه واگنر هستیم. ما از هر ابزار مناسب برای تعقیب گروه واگنر، برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن و مجددا تأثیر بی‌ثبات‌کننده آن در رابطه با اوکراین و بافت کلی‌تر، استفاده خواهیم کرد.”

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992