پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=37383

توسعه صادرات؛ یگانه راه خروج از مشکلات اقتصادی

رییس اتاق تبریز در رویداد هم‌افزایی بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تزریق امید را تنها نیاز امروز کشور دانست و گفت: توسعه صادرات یگانه راه خروج از مشکلات اقتصادی است.

دنیای اقتصاد-تبریز: یونس ژائله در رویداد ” هم‌افزایی بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان” با انتقاد از نبود یک سیستم کارآمد برای برنامه ریزی در خصوص حل مشکلات و توسعه اقتصادی گفت: اما باید توجه داشت آنچه لازمه امروز کشور است، تنها امیدواری بوده و اگر نقش امید را نادیده بگیریم، قطعا دچار شکست خواهیم شد.

رییس اتاق تبریز با تاکید بر لزوم توجه به آموزش در حوزه های مختلف گفت: خوشبختانه اتاق تبریز توانسته برنامه های آموزشی خوبی را اجرایی کرده و رتبه عالی را در بین استان های کشور کسب کند که امیدواریم در سایه این آموزش ها و برنامه های آتی اتاق در این زمینه، توانمندی و مهارت اندوزی لازم برای افزایش صادرات کسب شده باشد.

وی، تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی را توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت امنیت مهم ترین مولفه برای ایجاد و بهبود سرمایه گذاری در هر کشور است.

ژائله در ادامه با اشاره به روابط حسنه بین اتاق تبریز به عنوان نماینده بخش خصوصی و دولت گفت: در طول چندین سال گذشته روابط تنگاتنگی مابین بخش خصوصی و دولت در استان حاکم بوده که بسیار کم نظیر است.

رییس اتاق تبریز، ایران را کشور فرصت ها عنوان کرد و گفت: به عنوان یک تاجر و فعال اقتصادی با وجود اینکه در نقاط مختلف جهان کار تجاری کرده ام اما هم اکنون در تبریز بوده و دوستدار شهر خود هستم.

جوانان باید روحیه کاری خود را بازیابی کنند

علیرضا یونچی، کارآفرین و فعال حوزه کسب و کار نیز در این نشست با بیان اینکه هم اکنون موقعیت های کاری زیادی برای جوانان وجود دارد، گفت: به شرطی که جوانان بتوانند روحیه کاری خود را بازیابی کرده و به دنبال ایده ها و فکرهای جدید باشند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار نقطه از ایران را گشته و معتقد هستم که حتی اگر چاه های نفت را مسدود کنند قطعا کارهای زیادی برای انجام خواهیم داشت چرا که هر منطقه دارای استعداد و ظرفیت های ویژه و مخصوص خود است و شهر تبریز نیز گنجینه ارزشمندی از این ظرفیت ها را داراست.

موفقیت در حوزه دانش بنیان با ورود بخش خصوصی ممکن است

عبدالرضا فلاح، نماینده استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری نیز در این نشست با بیان اینکه دولت تنها نقش تسهیل گری را برعهده دارد، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی به حوزه دانش بنیان ورود پیدا نکند، قطعا موفقیتی در این حوزه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در استان گفت: البته ۲۰ شرکت دانش بنیان استان قابلیت تبدیل به یک برند معروف را دارند که وجود قانون جهش دانش بنیان و اعتبار مالیاتی می تواند در این راستا توسعه دهنده این شرکت ها باشد.

مرکز شتاب دهی صادراتی آنلاین در اتاق تبریز راه اندازی شد

مرکز شتاب‌دهی صادراتی آنلاین در حاشیه رویداد «هم‌افزایی بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان» در اتاق بازرگانی تبریز راه اندازی شد.

مهدی زاده، مسئول این پروژه با اشاره به پیاده سازی قالب آموزشی استاندارد شیوه نامه صادراتی در برخی کشورها گفت: در کشور ایران نیز، این شیوه نامه چندین سال است که در اتاق اصفهان پیاده سازی شده است و یکسری شرکت ها و نیروهای جوان و نخبه که می خواهند در حوزه صادراتی حضور یابند، در فضای فرآیند استاندارد آی سی تی آموزش می بینند.

وی ادامه داد: این شرکت ها در کنار این آموزش ها، یکسری مشاوره توسط بازرگانان باتجربه می گیرند تا بتوانند اهداف صادراتی خود را محقق کنند.

مهدی زاده گفت: موضوع این شتاب دهنده فقط در بحث بازرگانی و صادرات نبوده بلکه در بخش تولید نیز ورود خواهد داشت. کاری که اتاق در فاز اول آغاز کرده است در بخش صادراتی بوده و مباحث آموزشی را به شکل آنلاین ارائه می دهد و در قدم های بعدی، شرکت تولیدی و دانش بنیان را مورد هدف قرار خواهد داد.

وی افزود: در حال پیاده سازی یکسری قوانین و مصوبات به صورت استاندارد هستیم، همچنین طراحی مرکز مشاوره نیز پیگیری خواهد شد. سیستم آموزشی آنلاین را به صورت برخط و آفلاین پیاده سازی می کنیم و در کنار این، خبررسانی در بخش های اقتصادی را به شرکت های عضو تدارک خواهیم دید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992