پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=37104

لاریجانی: هیلاری کلینتون گفته باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم

فارس : محمدجواد لاریجانی می گوید: ۴ هفته پیش خانم کلینتون یک سخنرانی داشت، گفته است باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آنها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم فقط شما بر اعمال برخی از احکام اسلامی در ایران اصرار نکنید.

محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره حوادث اخیر گفت: «از نظر دشمن یعنی آمریکایی‌ها و غرب صهیونیست -وقتی می‌گوییم غرب صهیونیست یعنی غرب با موتور صهیونیست‌ها در واقع صهیونیست‌ها موتور دشمنی با ما هستند- برای‌شان حیاتی است که شاخ جمهوری اسلامی ایران را بشکنند. تصور آنها از جمهوری اسلامی ظهور یک قدرتی است که به شدت منافع آمریکا را تهدید می‌کند. نه اینکه ما با آنها جنگ کنیم بلکه رشد تفکرمان در برهم زدن برنامه آنها در غرب آسیا باشد.

در فتنه اخیر دشمنان مرتب برنامه‌ریزی کردند یعنی نباید احساس کرد که کار تمام است و باید خوابید در واقع باید برای فازهای بعدی دشمن آماده باشیم.

اینکه ما توانستیم کف خیابان را ببَریم، یک توفیق مهمی بود این معنایش این نیست که دشمن وارد فاز بعدی نمی‌شود. برداشت من این است که آمریکایی‌ها و غرب صهیونیست تئوری شان این بود که فشار اقتصادی بی هدف نیست در واقع فشار اقتصادی و تحریم‌ها باید جان مردم را به لب برساند وقتی جان مردم به لب رسید با یک جرقه‌ای باید روشن شود و تئوری آنها این بود که امروز وقت آن است و در گروه‌های سیاسی مختلف در داخل هم سیگنال‌های شان به همین شکل بود.

جمع بندی غرب این بود که الان وقت خوبی است و یک جرقه لازم است تا مردم به صورت میلیونی به خیابان‌ها بریزند بعد نیروهای تروریستی خودشان را فرستادند تا در این حجم عظیم میلیونی، دستگاه‌های حکومتی را یکی پس از دیگری تصرف کنند و یک حکومت زمین خورده پیدا شود تا در آن قسمت پروژه بعدی مثل کوچک‌سازی ایران و برنامه‌های دیگرشان را دنبال کنند.این طرح کاملا روشن است که یک طرح آمریکایی بوده است اما این طرح شکست خورد؛ اما باید دید فاز بعدی دشمن چیست.»

او در پاسخ به سوالی درباره تحلیلی از آینده گفت: «۴ هفته پیش خانم کلینتون یک سخنرانی داشت، کلینتون یکی از تاثیرگذاران در سیاستگذاری دموکراتیک در آمریکا است در اظهارات اخیرش به سه موضوع اشاره می کند. یکی اینکه گفته است باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آنها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم فقط شما بر اعمال برخی از احکام اسلامی در ایران اصرار نکنید. نکته دومی که کلینتون به آن اشاره کرد این بود که ما قصد نداریم جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم ما به دنبال این هستیم که جمهوری اسلامی فضا را باز کند و کسانی که سکولار هستند میدان داشته باشند و به احکام اسلامی شامل مسائل مربوط به حجاب موقتاً عمل نشود.

به نظر من این کارها را کرده‌اند؛ الان وقتی با برخی از علما درباره حوادث اخیر صحبت کنید می‌گویند نتوانستید مردم را اداره کنید و بی عرضه بودید وضع اقتصادی مردم خراب است. اما باید گفت در حوادث اخیر آنهایی که میدان‌دار بودند غالبا قشر مرفه جامعه بودند و مردم بیچاره و تحت فشار در میدان نبودند. باید دید خواسته‌های مردم در حوادث اخیر چه بود ما اصلاً نشنیدیم که کسی از گرانی حرف بزند کسانی که به خیابان‌ها آمدند اصلا خواسته‌های مردم تحت فشار نبود.

باید دید دشمنان چگونه و چرا این صحبت‌ها را در ذهن علما وارد کردند. مشخص است روی این موضوع کار کرده‌اند. در این فتنه تهاجم عظیمی که به اسلام شد به هیچ چیز دیگری نشد. در حوادث اخیر به سیستم اداری مملکت تهاجم نشد و بخش اجرایی و سیستم اقتصادی کشور مورد تهاجم قرار نگرفت. اینها از توهین به جمهوری اسلامی به امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) دریغ نکردند و مساجد و حسینیه‌ها را آتش زدند و به رهبری توهین کردند.

اصلاً مگر اسلام فقط برای زمان یُسر است، اسلام برای زمان عُسر هم هست؛ گیرم که اصلاً زندگی سختی هم داشته باشیم، مگر باید اسلام را رها کنیم اسلام در همه مواقع راهگشا است.

دستاورد دشمنان از حوادث اخیر چه بود؟ صرفا بی حجابی؛ که به نظر من دستاورد بزرگی برای دشمنان است و بعد از آن قدم‌های بعدی را بر خواهد داشت و برای آن تئوری هم دارند.

مسئله بی حجابی در حوادث اخیر خلط شده است در واقع اصل حدود برهنگی است نه مسئله حجاب. حجاب یک امر اثباتی است اما حدود برهنگی در هر کشوری مشخص است و در هر کشوری حجاب حدودی دارد. شدیدترین قوانین مبارزه با برهنگی در آمریکا هم است و امروز اعمال هم می‌شود اما سایز برهنگی‌شان بسته به نوع خودشان است. مردم در کشور ما فکر می‌کنند همه در دنیای غرب لخت راه می‌روند؛ بنده هفت هشت سال در بین این‌ها زندگی کرده ام، آن هم در برکلی که یکی از لیبرال‌ترین بخش‌های آمریکا و دنیای غرب است. برهنگی حد خیلی شدیدی دارد. شما فرض کنید یک خانمی با لباس نامناسب به بانک برود، بانک می‌تواند به این خانوم خدمات ندهد و بگوید لباسش نامناسب است.

گشت ارشاد یک تئوری درستی بود یعنی ما برای اینکه حدود برهنگی را اعمال کنیم یک عده افراد را تربیت کنیم که اینها مودبانه تر و با توجه به اخلاق اسلامی به افراد تذکر دهند. نکات مثبت و خوب کشور ما زیر سوال رفته است در حالی که اینها مسائل خوبی بود. در واقع در آمریکا همان پلیسی که دزد را می‌گیرد این خانوم با پوشش نامناسب را می‌گیرد.

در یک شرکت هواپیمایی یک خانمی که لباس چسبان پوشیده بود او را از هواپیما پایین آوردند و آن خانم در دادگاه شکایت کرد اما دادگاه به نفع آن شرکت هواپیمایی حکم صادر کرد و گفت شما نمی‌توانید با این نوع پوشش وارد هواپیما شوید.

در آمریکا اگر کسی پشت پنجره خانه‌اش که قابل رویت است بخشی از بدنش را که ممنوع است عریان کند شهروندان دیگر می‌توانند با پلیس تماس بگیرند و به پلیس بگویند که چرا او خودش را لخت کرده است.

پس ما در کشور قوانین حدود برهنگی می‌خواهیم اما این حد را باید چگونه تعریف کنیم طبیعتاً باید بر اساس نظام خودمان تعیین کنیم نه بر اساس نظام دموکراسی لیبرال آمریکایی یا سکولار.»

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992