پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=37079

توصیه باهنر به مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲

فارس : باهنر گفت: توصیه بنده این است که هیچ اشکالی ندارد مجلس شش ماه برنامه هفتم را تمدید بکند؛ اول بودجه تصویب شود و بعد با دقت و فرصت برنامه را بررسی کنند.

محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره تلاش مجمع تشخیص مصلحت برای تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه گفت: در آخر دوره مجمع یعنی سه یا چهار ماه مانده بود به پایان دوره – دوره مجمع مرداد ماه تمام می شد- رهبر انقلاب یک ماه یا دو ماه احکام اعضای دوره قبل مجمع را تمدید کردند تا ما این سیاست های کلی برنامه را تمام کنیم.

وی افزود: آن دو سه ماه آخر دوره قبل مجمع اصلا سابقه نداشت که مجمع این چنین کار کند. برنامه ششم تمدید شده بود و یک سال بود مدت تمدید؛ معمولا در سیاست های کلی، ابتدا ایده اولیه را مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کنند بعد ما می نشینیم روی این ایده بحث کردن و صحبت کردن و پیشنهاد کردن؛ مجمعی که به طور متوسط هر ۱۵ روز یک جلسه داشتیم، تعداد جلساتش بیشتر شد و بعضی هفته ها چهار پنج جلسه ۵ ساعته برگزار می کردیم تا سیاست های کلی تمام شود که حضرت آقا در حکم اخیر محبت کردند و تشکر کردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره تقدم برنامه هفتم یا بودجه نیز گفت: در بحث اخیر هم توصیه بنده این است که هیچ اشکالی ندارد مجلس شش ماه برنامه هفتم را تمدید بکند؛ اول بودجه تصویب شود و بعد با دقت و فرصت برنامه را بررسی کنند. چون این بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم یعنی حیران کردن دستگاه ها، یعنی دستگاه های اجرایی اول فروردین نمی دانند چه کنند که این هدر دادن وقت و منابع است.

باهنر در پایان گفت: به هرحال من معتقدم مجلس بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کند بعد برنامه را در دستور کار قرار دهد. دولت را هم مکلف کند تا اردیبهشت ماه لایحه برنامه را به مجلس بدهد. برای این تمدید برنامه هم که مجلس یک ماده واحده می تواند تصویب کند تا دولت را موظف کند که مثلاً تا اول مردادماه طرح برنامه را تحویل مجلس بدهند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992