پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=36949

قراضه برای ترکیه‌‌‌ای‌‌‌ها ارزان شد

قراضه وارداتی به ترکیه در بیشتر روزهای دسامبر ۲۰۲۲ و هفته ابتدایی سال ۲۰۲۳ در مسیر رشد نرخ قدم برداشت. اما این روند افزایش در روز دهم ژانویه متوقف و معکوس شد. فولادسازان ترکیه خرید قراضه گران را عامل کاهش حاشیه سود دانسته و از آن اجتناب می‌کنند.

به گزارش «اکوایران»، قیمت قراضه وارداتی به ترکیه در میانه افزایش عرضه و کاهش تمایل متقاضیان برای خرید ارزان شد و به این ترتیب پلتس، بهای این محصول را در روز دهم ژانویه با ثبت کاهش ۵/ ۲دلاری برابر ۴۱۷دلار و ۵۰سنت ارزیایی کرد.

اگرچه گفته می‌شود همچنان بخشی از فولادسازان ترکیه خرید قراضه برای ماه فوریه خود را به پایان نرسانده‌‌‌اند، اما افزایش عرضه این محصول و احتمال کاهش قیمت باعث شده است تا فعالان از خرید دست بکشند. هرچند با توجه به تقویت یورو نسبت به دلار بعید است که تجار اروپایی، حاضر به ارائه تخفیف روی محصول خود باشند و به این ترتیب فعالان این بازار فعلا انتظار کاهش قابل‌ملاحظه قیمت‌ها را در کوتاه‌مدت ندارند.

زغال استرالیا بدون مشتری ماند
کاهش خوش‌بینی به بهبود روابط تجاری چین و استرالیا باعث شد تا زغال متالورژیک آسیا فوب استرالیا در روز دهم ژانویه کاهش ۵۰سنتی را تجربه کند و پلتس، پریمیوم این محصول را برابر ۳۱۳دلار و ۲۵سنت ارزیابی کند. تقاضا برای زغال متالورژیک تحویل چین نیز تحت‌تاثیر نزدیک‌شدن به تعطیلات سال نوی چینی کاهشی است، اما پلتس، بهای این محصول را در روز دهم ژانویه بدون تغییر برابر ۳۱۴دلار به‌ازای تن ارزیابی کرد.تقاصای فولادسازان چینی برای خرید زغال از تولیدکنندگان آمریکایی و کانادایی نیز کاهش یافته است. ویژگی‌‌‌های این زغال باعث می‌شود که فولادسازان چینی تمایلی به استفاده از آن در این فصل سال نداشته باشند و این محصول تحت فشار کاهش نرخ باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992