پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=36435

آماده باش دستگاه‌های امدادی در تهران/ شهروندان این توصیه ها را جدی بگیرند

ايسنا : مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران و وقوع مه در پایتخت نسبت به خطر سقوط بهمن در ارتفاعات و ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی هشدار داد.

حامد یزدی مهر در حاشیه برگزاری میز خدمت که عصر امروز در فرمانداری دماوند برگزار شد با اشاره به اینکه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با توجه به افزایش امید و نشاط، و توجه خاص به کرامت انسانی در جامعه که یکی از گفتمان‌های انقلاب اسلامی در طول دوران عمر چهل و یکساله آن است اقدام به برپایی میز خدمت در استان کرده است، گفت: از کارکردهای مؤثر برپایی میز خدمت راهنمایی مراجعان، اطلاع رسانی، دریافت شکایات و درخواست‌های کتبی و شفاهی و نیز رسیدگی به آنها در حداقل زمان ممکن است.

یزدی مهر در ادامه به صدور هشدار زرد مدیریت بحران پیرو اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و وقوع مه گرفتگی در استان تهران اشاره کرد و گفت: وقوع این پدیده از اواخر وقت چهارشنبه ۱۴ تا صبح جمعه ۱۶ دی ماه پیش‌بینی شده است و در ارتفاعات نیز در این مدت وزش باد شدید و کولاک پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه مدیریت بحران در خصوص اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و کاهش دید و لغزندگی به ویژه مسیرهای کوهستانی به همه مسافران و رانندگان هشدار می‌دهد، گفت: همچنین احتمال ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی به خصوص در شمال تهران وجود دارد.

وی در ادامه به احتمال آب گرفتگی محدود معابر و تأخیر پرواز و خسارت به کشاورزی اشاره کرد و گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند و کشاورزان نسبت به مراقبت از محصولات اهتمام ویژه داشته باشند. همچنین آماده‌باش‌های لازم به دستگاه خدماتی و امدادی و … داده شده است.

یزدی مهر در خصوص پیش بینی هواشناسی برای وقوع وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات برای روز جمعه نیز گفت: در این مواقع احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد وجود دارد و توصیه اکید مدیریت بحران اجتناب از کوهنوردی و قرار گرفتن در کوهستان است. همچنین لازم است شهروندان نیز از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها و رودها پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در سطح استان برای روز شنبه اشاره کرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به این پیش بینی از قرار گرفتن در زیر درختان فرسوده، سازه‌های موقت به دلیل احتمال ریزش و سقوط خودداری کنند.

به گفته وی، دستگاه‌های امدادی و خدماتی از سوی مدیریت بحران به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و توصیه‌های لازم به آنان ارائه شده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992