پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=35782

رئیسی به آمریکا و غرب: شما می‌خواهید به مردم زندگی یاد دهید؟

تسنیم : رئیسی با بیان اینکه آنچه باعث شده دشمن نتواند توطئه‌هایش را عملیاتی کند حضور، بصیرت و شور و شعور مردم است، افزود: ‌مردم ایران به خوبی می‌دانند باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، در دیدار با اقشار مختلف مردم نهبندان، با بیان اینکه حضور پرشور شما مردم در استقبال از بنده محبت شما به خدمتگزار خودتان و سرباز ولایت است که از آن قدردانی می‌کنم، گفت: این حضور پرشور و محبت و بزرگواری شما، لطف و علاقه شما به انقلاب و اسلام و خون مطهر شهیدان و اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور رمز ناتوانی دشمن از تعدی به جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها را همین حضور باصفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی برشمرد و افزود: پشتوانه این نظام، مردم متدین و دلداده به انقلاب هستند و از همین رو دشمن نه اینکه نخواهد، اما نتوانسته به خواسته‌هایش برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند. دلیل این مسئله شور، شعور و بصیرت مردم است که احساس می‌کنند امروز باید با همه وجود و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایستادگی کنند.

رئیسی با بیان اینکه محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد، اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند مردم ایران را هم مثل آنها بازی بدهند و شعارهای دروغین و دهن‌پرکن بدهند. فکر کردند می‌توانند با کلمه آزادی مردم را گول بزنند و تصور کردند با اسم بردن از زندگی مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم دشمنان را خوب می‌شناسند و می‌دانند که اگر آنها سلب کننده زندگی مردم نباشند به هیچ کس در عالم زندگی نمی‌دهند، خطاب به دشمنان تصریح کرد: شما به کدامین نقطه، به کدام منطقه از مناطق دنیا زندگی دادید. ما اینجا در نزدیکی مرز قرار گرفتیم و آن طرف مرز افغانستان است، ببینید با افغانستان آنها چه کردند!

رئیسی با طرح این سوال که دو دهه حضور آمریکایی‌ها و غربی‌ها در افغانستان چه بر سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان آورده و آیا یک مسئله در افغانستان هست که در جای خودش قرار داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: شما مردم افغانستان را از دانش و علم‌افزایی، کسب و کار و تولید و بسیاری از پیشرفت‌ها محروم کردید. همچنین وضعیت کشورهای آفریقایی جلوی چشم ماست، مردمی که روی گنج‌ها نشستند و ثروت‌های بسیاری دارند اما در اثر استثمار غربی‌ها با فقر، مشکلات و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: این وضعیت پیش‌روی ماست و لازم نیست در تاریخ بخوانیم که چه اتفاقی افتاده است. کافی است در اخبار روزانه ببینیم که آمریکایی‌ها و کشورهای غربی چه بر سر افغانستان، کشورهای آفریقایی، عراق، سوریه و یمن می‌آورند؛ شما می‌خواهید ملت ایران را گول بزنید.

رئیسی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و مجاهدت‌های سرداران رشیدی مثل سرداران رشید نهبندان، مردم از آزادی بهره‌مندند، گفت: چه کسی به این مردم با بصیرت و بافهم و ولایی گفته که امروز در اینجا اجتماع کنند، جز انگیزه و احساس مسئولیت خودشان و جز اینکه باور دارند امروز حضور در این عرصه می‌تواند نماد و نمود بصیرت، احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی باشد.

رئیس جمهور افزود: این مردم می‌خواهند به دنیا اعلام کنند که ما با همه وجود پای انقلاب و نظام و ارزش‌هایمان ایستاده‌ایم و دشمن را همان گونه که تاکنون ناامید کردیم، بعد از این هم ناکام خواهیم گذاشت.

رئیسی با اشاره به حضور خود در مناطق محروم شهرستان سربیشه پیش از حضو در جمع مردم نهبندان اظهار داشت: در آنجا دیدیم که خانم‌های درس‌خوانده، باسواد و تحصیلکرده چگونه برای روستاها و مناطق محروم خدمتگزاری می‌کنند؛ اینها زنان نمونه کشور هستند. زنان نهبندانی ما زنان نمونه هستند که همواره هم آزادگی را و هم زندگی به سبک اسلامی را نه فقط برای خودشان زندگی می‌کنند، بلکه به دیگران نیز می‌آموزند.

رئیس جمهور خطاب به آمریکایی‌ها و کشورهای غربی گفت: این سخن ماست، شما ببینید، چرا چشم‌تان را باز نمی‌کنید تا ببینید؟ بله، در همه جای عالم مشکلات وجود دارد، مردم ما هم بخاطر تحریم‌ها، تهدیدها، دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها دچار مشکلاتی هستند، اما اراده مردم این است که در مقابل دشمن خم به ابرو نیاورند و اگر هم مشکلی دارند خودشان، دولت و خدمتگزارانشان برای رفع آنها تلاش کنند و می‌دانند که شما می‌خواهید از مشکلات آنها سوءاستفاده کنید.

رئیسی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند از جوان عزیز و برومند و بافهم و شعور ما که اتفاقا خوب دوست و دشمن را می‌شناسد، سوءاستفاده کنند. آیا شما می‌خواهید به مردم زندگی یاد دهید؟ زندگی که شما در حرم سوم اهل بیت در شاهچراغ به آن کودک عزیز یاد دادید و پدر و مادرش را در یک آن از او گرفتید را دیدیم!

رئیس جمهور اظهار داشت: ما دیدیم چگونه به کودکان افغانستان زندگی دادید! شما در ۲۰ سال اشغال، ۳۵ هزار کودک معلول روی دست مردم افغانستان گذاشتید. این آماری است که خود شما می‌دهید و در روزنامه‌های رسمی شما منتشر شده است. در سفر به نیویورک و در مسافرت‌های دیگر به آمار وحشتناک تعداد زنانی که هر روز و سال به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند اشاره کردم.

رئیسی تصریح کرد: شما برای اینها چه جوابی دارید؟ بعد شما می‌خواهید از حقوق انسان طرفداری کنید! آنچه بر سر فلسطینی‌ها می‌آورید، دفاع از حقوق انسان است! ۷۰ سال است که مردم فلسطین را از خانه‌شان و کاشانه‌شان و از کسب و کارشان انداختید، شما می‌خواهید به مردم فلسطین زندگی بدهید؟! مردم یمن می‌خواهند بر سرنوشت خودشان مسلط باشند، اما ببینید طبق آمارهایی که خودتان می‌دهید، به سر کودکان و زنان و مردان یمنی چه آوردید! از کجای دنیا مثال بزنیم که شما بر سر مردم دنیا و مثلا مردم لبنان چه آورده‌اید!

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992