پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=35480

قیمت آجیل شب یلدا چند؟

ایرنا : قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا حداکثر ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

«مصطفی احمدی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته برای شب یلدا و جلوگیری از سردرگمی مردم در خرید محصول آجیل و خشکبار حداکثر قیمت تعیین و اعلام شد تا گران فروشی در این محصول صورت نگیرد.

نماینده اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اظهار داشت: انتظار می‌رود فروشندگان خشکبار، اقلام مختلف آجیل مخصوص شب یلدا را به مقادیر تعیین شده بفروشند و کم وزنی فروش در برخی از اقلام اتفاق نیفتد.

به گفته وی، قیمت آجیل شب یلدا امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

احمدی، علل افزایش قیمت آجیل و خشکبار را نوسان نرخ ارز، استمرار خشکسالی‌ها و کم‌آبی در کشور دانست و تصریح کرد: امسال تولید برخی اقلام مربوط به خشکبار در کشور بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افت داشته است که با توجه به کاهش عرضه، قیمت افزایش می‌یابد، البته در برخی اقلام همچون فندق، مغز فندق و تخمه ژاپنی با کاهش قیمت‌ها روبرو شده‌ایم.

به گفته وی، صادرات و واردات آجیل و خشکبار کشور با نوسان نرخ ارز ارتباط مستقیم دارد.

این مقام صنفی با بیان اینکه ما در کشور نرخ مصوبی برای خشکبار نداریم و قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع ارتباطی به شب یلدا ندارد، اما از آنجایی که تقاضا در برخی ایام همچون شب یلدا و نوروز افزایش می‌یابد تصور برای مردم ایجاد می‌شود که قیمت‌ها برای این ایام افزایش پیدا کرده است.

احمدی توصیه کرد مردم آجیل مورد نیاز شب یلدای خود را از فروشگاه‌های معتبر و دارای پروانه کسب خریداری کنند تا در صورت هرگونه تخلف این موضوع قابل پیگیری باشد، در عین حال به‌جای خرید مغز و خشکبار تفکیکی آجیل مخلوط و درهم شب یلدا را با قیمت‌های مناسب‌تر تهیه کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992