پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=35283

قطعی گاز گریبانگیر پتروشیمی‌‌‌ها

سامانه کدال در روزهای اخیر شاهد اطلاعیه‌‌‌هایی در خصوص توقف فعالیت شرکت‌های پتروشیمی بود. پتروشیمی کرماشا، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی شیراز و پتروشیمی زاگرس جزو شرکت‌هایی هستند که فعالیت خود را کاهش داده‌اند. به نظر می‌رسد در صورت تداوم وضعیت موجود، قطعی گاز و کاهش فعالیت دامنگیر سایر شرکت‌های پتروشیمی نیز شود.

 

 

«کرماشا»: پتروشیمی کرمانشاه اعلام کرد، طبق مکاتبات و پیگیری‌‌‌های صورت‌گرفته شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت گاز استان کرمانشاه به دلیل برودت هوا و افت فشار گاز، این شرکت از روز سه‌شنبه مورخ ۱۵/ ۰۹/ ۱۴۰۱ ظرفیت واحد‌‌‌های تولیدی خود را به ۸۱‌درصد کاهش داده است.

 

 

«وملی»: گروه صنعتی ملی، در خصوص تاخیر یک‌روزه ارسال صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت میان‌دوره‌ای ۶ماه ۴۰۱ حسابرسی‌شده به استحضار می‌‌‌رساند، دلیل این تاخیر، تغییر نرم‌افزارهای مالی این شرکت و شرکت‌های فرعی است که با توجه به حجم تراکنش‌‌‌های مالی و لزوم استقرار دقیق ماژول‌‌‌های مالی، فرآیند تهیه صورت‌های مالی و حسابرسی‌شده با تاخیر انجام و نهایتا گزارش حسابرسی‌شده یک روز با تاخیر ارسال شد.

 

 

همچنین این شرکت اعلام کرد از تاریخ گزارشگری قبلی که شامل صورت‌های مالی ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ می‌شود تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد مالی آن رخ نداده است.

 

 

بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از افزایش سود عملیاتی تلفیقی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و همچنین رشد کل بورس در روزهای اخیر است. شرکت دلیل اصلی تغییرات در سود شناسایی‌شده هر سهم در صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌‌ای ۶ماهه حسابرسی‌شده خود را به شرح زیر اعلام کرد:

 

 

– افزایش حدود ۲۳۹میلیارد تومانی سود عملیاتی با توجه به رسیدگی‌‌‌های حسابرس؛

– شناسایی مالیات عملکرد در صورت‌‌‌ سود و زیان حسابرسی‌نشده و حذف آن در سود و زیان حسابرسی‌شده با توجه به نظر حسابرس.

 

 

«وثنو»: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان نوین، در خصوص صورت‌های مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ موارد زیر را اعلام کرد:

 

 

در خصوص فروش دو واحد آپارتمان واقع در برج آسمان ونک به آقایان حسین خانقاهی و میرزا ابوطالبی و یک‌واحد آپارتمان به آقای احمد احدی به استحضار می‌رساند که این معاملات به ترتیب در تاریخ‌‌‌های ۰۸/ ۰۵/ ۱۳۹۰ و ۳۱/ ۰۴/ ۱۳۸۹ و ۱۰/ ۱۰/ ۱۳۹۱ صورت گرفته که در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۰ و ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۸۹ و ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۲ ثبت و در سامانه کدال افشا شده است؛ اما به دلیل اینکه پایان کار آپارتمان‌های مذکور توسط شرکت نوسازی و ساختمان تهران به‌عنوان سازنده باید پیگیری شود و در حال پیگیری از شهرداری تهران است تاکنون صادر نشده و انتقال سند فوق به نام خریداران صورت نگرفته است. این شرکت در تاریخ ۰۱/ ۱۲/ ۱۳۹۰ نزد سازمان بورس به ثبت رسیده است.

 

 

«حکشتی»: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، در راستای نوسازی و تجهیز ناوگان برای ارائه خدمات حمل دریایی، بهره‌‌‌برداری از فرصت حمل دریایی و همچنین در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اتکا به توان تولید داخل، شرکت کشتیرانی خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به انعقاد قرارداد ساخت دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰تنی با شرکت کشتی‌‌‌سازی اروندان از شرکت گروه جمهوری اسلامی ایران طبق مشخصات زیر اقدام کرده است: مبلغ قرارداد برای هر شناور ۲میلیون و ۴۰۰یورو به علاوه ۳۱میلیارد تومان و مدت قرارداد ساخت نیز ۲۰ماه پس از موثر شدن قرارداد است.

 

 

«غناب»: شرکت صنعتی ناب، نتیجه دادگاه بدوی علیه خود را منتشر کرد. موضوع دعوی، اعلام بطلان معامله کارخانه اردبیل و طرف دعوی تعاونی تولیدی روغن‌نباتی است. خواهان مدعی است که معامله کارخانه اردبیل فاقد وجاهت قانونی و باطل است.

 

 

«واحیا»: شرکت مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان، با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته با مجمع عمومی صاحبان سهام مورخ ۳۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ ضمن ارسال نسخه‌‌‌ای از گزارش وکیل پرونده مرتبط با اقدامات حقوقی انجام‌شده در مورد قرارداد تولید سنگ‌آهن سپراتوری توسط پیمانکاری آتبین یحیایی با شرکت سنگ‌آهن احیای سپاهان که در سامانه کدال افشا شده است به استحضار می‌رساند، براساس مصوبات مجمع عمومی مذکور و هیات‌مدیره شرکت مقرر شده است موسسه حسابرسی رایمند و همکاران نسبت به انجام حسابرسی ویژه از عملیات مرتبط با عقد قرارداد تولید سنگ‌آهن سپراتوری اقدام کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992