پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=35229

جست‌وجوی گوگل در رایانه سریع‌تر می‌شود

با عرضه قابلیت پیمایش مداوم، کاربران نسخه رومیزی‌(دسک‌تاپ) موتور جست‌وجوی گوگل اکنون می‌توانند شش صفحه نتایج جست‌وجو را در یک صفحه مشاهده کنند. گوگل برای بعضی از کاربران، امکان پیمایش مداوم در نسخه رومیزی نتایج جست‌وجوی خود را فراهم کرد. به این ترتیب، کاربران وقتی به انتهای صفحه نتایج جست‌وجو می‌رسند، معادل شش صفحه نتایج جست‌وجو را مشاهده می‌کنند و سپس با زدن دکمه بیشتر (more)، می‌توانند نتایج بیشتری را ببینند. گوگل در اکتبر سال ۲۰۲۲ این قابلیت را برای نسخه موبایل موتور جست‌وجوی خود معرفی کرده بود. با این حال، نتایج جست‌وجو برای نسخه مذکور، به چهار صفحه محدود شده بود.

با این اقدام، امکانات موتور جست‌وجوی گوگل، مشابه بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و فیس‌بوک می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به رفتن به صفحه جدید، به مدت طولانی نتایج جست‌وجو را پیمایش کنند. گوگل پیش‌تر در یک پست وبلاگی گفته بود اکثر افرادی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری دریافت کنند، معمولا تا چهار صفحه نتایج جست‌وجو را مرور می‌کنند. بر اساس گزارش وب‌سایت تِک رادار، گوگل اعلام نکرد این قابلیت چه زمانی در سطح بین‌المللی عرضه خواهد شد.

این غول فناوری، طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای اصلاح و تغییر فرمت موتور جست‌وجوی خود در دست اجرا دارد. راجان پاتل، نایب‌رئیس مهندسی گوگل به «تِک رادار» گفت: گوگل قصد دارد نتایج جست‌وجوی ویدئویی و تصویری را به صورت یکپارچه‌تری در نتایج جست‌وجو بگنجاند. این برنامه‌ها کمک خواهد کرد نتایج جست‌وجو سازمان‌دهی شده و بهتر بتوانند با روشی که افراد برای جست‌وجوی موضوعات به کار می‌گیرند تطابق پیدا کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992