پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وزیر رئیسی از مجلس کارت زرد گرفت

در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی سوال فتح‌اله توسلی و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌ها و روستاها در دستورکار قرار گرفت.

 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر درباره سوال مذکور با ۱۰۳ رأی موافق، ۱۲۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه قانع نشدند.

 

 

وزارت بهداشت در حوزه دارو غافلگیر شد

فتح الله توسلی در تشریح سوال خود، گفت: در ۴۵۴ روزی که عین‌اللهی مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده دارد، ۲۷۷ تذکر کتبی و ۲۲۴ سوال از عملکرد وزارت بهداشت در سامانه نمایندگان درج شده است. همچنین ۹ فقره استیضاح و سه مورد تحقیق و تفحص ثبت شده است.

 

 

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه دارو غافلگیر شد و برنامه ریزی دقیقی برای تأمین دارو نداشت، این در حالی است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ هشدار داده شد که کارگروه سیاست گذاری و تخصیص ارز ترجیحی به وظایف خود عمل نکرده و تعامل لازم بین سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی نیست، اما وزارت بهداشت به این هشدار توجه نکرد.

 

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با کمبود ۳۵۰ دارو که ۹۰ مورد آن پرمصرف است، به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم. امروز با کمبود سرم و آنتی بیوتیک‌ها در سراسر کشور مواجه هستیم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992