پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=34464

عضو کمیسیون امنیت ملی: مذاکرات متوقف شده است

جماران : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرده است به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد و من فکر می کنم در شرایط فعلی روند مذاکرات متوقف است.

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ما و آذربایجان دو ملت هستیم و در واقع یک روح در دو کالبد هستیم. ما ملت آذربایجان را دوست داریم؛ آنها مردمی مسلمان و متدین هستند و ما در طول یک سال اخیر که آقای رییسی روی کار آمده، روابط نزدیک و رو به گسترشی را با مردم و دولت آذربایجان داشته ایم.

وی افزود: الهام علی اف باید به عنوان رییس جمهور کشور مهم و همسایه ایران مراقبت کند که روزی فضای فشار و نفوذ بازیگران غیر منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای جمع میشود و آنچه می‌ماند همسایه‌ها هستند؛ نباید روزی بیاید که ما شرمنده‌ی همدیگر شویم. از همن رو، نباید کشور خود را به پایگاه جاسوسی علیه همسایه تبدیل کنند. ما در طول تاریخ کسانی مثل صدام را داشتیم که علیه ملت ایران جنایت کردند، اما همان ملت عراق تکلیف دیکتاتور را روشن کردند. لذا امیدواریم دوستی و همکاری دو ملت دوام پیدا کند، به خصوص از این جهت که ایران و آذربایجان کارهای بسیاری در حوزه دو جانبه اقتصادی دارند که به نفع دو ملت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص پیام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباط با تهران، اظهار کرد: نه زمین به آسمان می‌رود و نه آسمان به زمین می‌آید که پارلمان اروپا بخواهد رابطه‌اش را با ایران قطع کند. در منطق دیپلماسی فراز و فرودها همیشه بوده است، اما من فکر می کنم که مردم اروپا مردم خوبی هستند.

وی با بیان اینکه این پارلمان‌ها و احزاب که با نفوذ لابی‌گری‌های داخلی و خارجی در پارلمان اروپا می‌نشینند، نمی‌توانند نماینده ملت‌های اروپایی باشند، تصریح کرد: در عین حال ما دوست داریم پارلمان اروپا به منطقه بیایند و اگر احساساتشان تحریک شده است، در کنار این دروغ‌پردازی‌ها مسائلی که در یمن و سوریه و داعشی که مورد حمایت کشورهایشان بود و یا در جنایت‌هایی که صدام انجام داد که مورد حمایت آلمان قرار گرفت، یا کشتاری که داعش در موصل عراق و .. انجام داد و فقط یک فقره ۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر دانشجوی افسری در اسپایکر به این صورت قتل عام شدند، را هم از نزدیک ببیند. اگر قرار باشد یک دادگاه بین‌المللی تشکیل و مشخص شود چه کسانی دست داشتند حتما دست و پای خود اروپاییان را می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اما این‌ها برای اینکه در تاریخ نماند که چه کسانی از داعش در سوریه و به ویژه عراق حمایت انجام دادند، روندی به نام «یونی تاد» را در سازمان ملل تصویب کردند که کمیته تحقیق و بررسی در عراق برای جنایت‌های داعش است؛ انگلیسی‌ها هم ریاست این یونی تاد را بر عهده دارند که کاملا مشهود است اسناد و مدارک را نابود و به نحوی صحنه را مدیریت کردند که هیچ گونه دسترسی به دادگاه محلی و کشور میزبان ندادند؛ به این علت که اگر کشورهای محلی بخواهند این را کشف کنند طبیعتا گریبان کشورهای اروپایی‌ را می‌گیرد.

در شرایط فعلی روند مذاکرات متوقف است
گلرو در پایان در پاسخ به این سوال که از جزئیات صحبت‌های اخیر امیرعبداللهیان مبنی بر ارسال پیام‌های آمریکا به ایران برای ادامه مذاکرات اطلاعی دارد، گفت: من از اطلاعات پشت پرده‌ی این تبادل پیام‌ها خبری ندارم، اما به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد و من فکر می کنم در شرایط فعلی روند مذاکرات متوقف است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992