پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=34145

دردسر ۳ خودروساز بزرگ چین در پی سیاست کووید صفر

کمپانی هوندا موتور ژاپن در زمان شروع همه گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ در شهر ووهان، به خاطر محدودیت هایی که برای رفت و آمد در منطقه تعریف شده بود فعالیت های کارخانه را به حالت تعلیق در آورد. سخنگوی شرکت در روز سه شنبه در پاسخ به سؤالی که آیا کارخانه در روز چهارشنبه هم تعطیل خواهد ماند گفت هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است. هوندا هم چنین تعلیق یک کارخانه دیگر در چونگ کینگ را که تولید موتور برای ماشین های چمن زنی انجام می‌دهد تمدید کرد.

 

 

شرکت موتورسیکلت سازی یاماها موتور نیز، تا حدی تولید را در کارخانه موتورسیکلت خود در شهر چونگ کینگ که در تاریخ ۲۸ نوامبر (هفتم آذر) ۸ هزار و ۷۲۱ مورد جدید ابتلای کووید داشته به حالت تعلیق درآورده است.

 

 

خودروسازان ژاپنی از جمله نیسان موتور، مزدا موتور ومیتسوبیشی موتورز به بلومبرگ گفته اند که فعالیت های آن ها در چین هنوز تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار نگرفته است.

 

 

به گزارش بلومبرگ، خانم شینو یامادا، سخنگوی شرکت خودروسازی تویوتا که خودروساز شماره یک جهان است گفته که شرکت در حال تعدیل تولید در بخش‌هایی از شرکت چینی خود به خاطر عوامل متعدد است.

 

 

روز دوشنبه فولکس واگن غول خودروسازی جهان کمبود قطعات را دلیل اصلی تصمیم توقف تولید در کارخانه سرمایه گذاری مشترک با شرکت چینی فاو گروپ اعلام کرد. دو خط از پنج خط تولید این کارخانه در چانگچون متوقف شده و در حال حاضر، نه هیچ تاریخ تخمینی برای از سر گیری فعالیت ها وجود دارد و نه هیچ برنامه ای برای حرکت به سمت اصلاح سیاست های سختگیرانه کووید وجود دارد.

 

 

سیستم حلقه بسته یا حباب های کارخانه، یک ابتکار چینی برای فعال نگه داشتن مشاغل در کنار تلاش ها برای جلوگیری از گسترش کرونا است. که معمولا از کارگرها می‌خواهد که از محل زندگی تا محل کارخانه در مسیر رفت و برگشت از تماس با سایر افراد به شدت پرهیز کنند. چندین خودور‌ساز از اوایل سال جاری از این مکانیسم استفاده کردند اما اخیراً این سیستم با چالش هایی رو به رو شده به طوری که کارگران بزرگترین شرکت آیفون جهان در ژانگژو، محدودیت ها را پس زده و بر تولید کارخانه اثر گذاشته اند.

 

 

خشم عمومی مردم نسبت به رویکرد سختگیرانه چین برای مقابله با بیماری کووید در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و مقامات کشور پلیس را در پایتخت پکن و سایر شهرهای بزرگ مستقر کرده اند تا از وقوع و تکرار تظاهرات جلوگیری کنند. به همین دلیل اصرار شرکت ها بر سختگیری های طولانی مدت کاهش پیدا کرده است.

 

 

این تظاهرات پس از آن به وجود آمده که ده نفر در آتش‌سوزی یک آپارتمان در ارومچی، منطقه غربی سین کیانگ کشته شدند. این شهر بیش از سه ماه در قرنطینه بوده و برخی از شهروندان این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا محدودیت های کنترل کووید مانع از تلاش‌ها برای نجات این افراد شده و در مرگ آن‌ها تأثیر داشته است؟

 

 

محدودیت های کوید صفر و اعتراضات مردمی در دومین اقتصاد جهان بر بازارها بی‌تأثیر نیست، روز قبل قیمت نفت در واکنش به اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو به نام‌های جیمز بولارد و جان ویلیامز درباره عملکرد فدرال رزرو کاهش یافت زیرا چشم انداز رکودی برای بازارها و کاهش تقاضا را تشدید کرد، محدودیت های کرونایی و اعتراضات مردمی هم چشم انداز تقاضا در چین را تیره کرده است به همین دلیل قیمت نفت در معاملات روز قبل کاهش یافت و در نهایت در محدوده ۷۷ دلار متوقف شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992