پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=33929

چین در حال آرام کردن کره شمالی

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (KCNA)، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته است که پکن مایل است برای صلح و ثبات جهانی با پیونگ‌یانگ همکاری کند. این گزارش روز شنبه چند روز پس از آن منتشر شد که کره‌شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را در یکی از قوی‌ترین آزمایش‌های خود شلیک و اعلام کرد که تهدیدات هسته‌ای ایالات متحده را با سلاح‌های هسته‌ای خود پاسخ خواهد داد.

 

 

کره‌شمالی در هفته‌های اخیر پرتاب‌های موشکی بی‌سابقه‌ای را انجام داده و این نگرانی افزایش یافته است که در حال ساخت هفتمین آزمایش هسته‌ای، اولین آزمایش از سال۲۰۱۷ است. به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، «شی» در پیام خود به کیم گفت که پکن آماده همکاری برای «صلح، ثبات، توسعه و رفاه منطقه و جهان» است. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی نوشت: شی گفت که مایل به همکاری با پیونگ‌یانگ است؛ زیرا تغییراتی در جهان رقم خورده است. شی این پیام را پس از آن به کیم داد که وی بابت انتخاب مجددش تبریک از رهبر کره‌شمالی دریافت کرده بود. ماه گذشته کنگره حزب کمونیست برای سومین‌بار، ریاست‌جمهوری را به شی واگذار کرد.

 

 

چند روز قبل از پرتاب «ICBM» توسط کره‌شمالی، شی در حاشیه اجلاس سران گروه۲۰ در بالی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دیدار و ابراز اطمینان کرد که پکن نمی‌خواهد شاهد تشدید تنش بیشتر از سوی پیونگ‌یانگ باشد. واشنگتن گفته است که از چین، مهم‌ترین متحد و کمک‌کننده اقتصادی پیونگ‌یانگ می‌خواهد که از نفوذ خود برای کمک به مهار کره‌شمالی استفاده کند. به نظر می‌رسد پرتاب آزمایشی موشک «ICBM» در ۱۸ نوامبر، با برد بالقوه برای اصابت به سرزمین اصلی آمریکا صورت گرفته باشد. شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای علنی بر سر این پرتاب تشکیل داد که در آن ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و هند در میان ۱۴کشور، «به‌شدت» اقدامات پیونگ‌یانگ را محکوم کردند. گفته می‌شود این آزمایش موجب تشدید تنش بیشتر بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ می‌شود.

 

 

اما یک دیپلمات غربی به خبرگزاری فرانسه گفت که چین و روسیه ترجیح داده‌اند نام خود را در بیانیه روز دوشنبه قرار ندهند. در اوایل ماه جاری، ایالات متحده پکن و مسکو را به محافظت از پیونگ‌یانگ و اهمال در مجازات بیشتر آن کشور متهم کرده بود. در ماه مه، چین و روسیه تلاش‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را در پاسخ به پرتاب‌های قبلی این کشور وتو کردند. پیونگ‌یانگ در حال حاضر تحت مجموعه‌های متعدد تحریم‌های بین‌المللی به‌دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود قرار دارد. این در حالی است که چین بیش از ۹۰درصد تجارت دوجانبه با این کشور فقیر را به خود اختصاص داده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992