پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهراب برجي، رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودور تهران:
ايجاد فرصت براي توليدکنندگان تنها راه توسعه و رونق اقتصادي/ توليدکنندگان خرد و کارگاه هاي کوچک به مواد اوليه دسترسي آسان و ارزاني ندارند

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودور تهران در لزوم توجه دولت و سازمان هاي مربوطه به توليدکنندگان بيان داشت: از آنجايي که راه توسعه و رونق اقتصادي در هر کشوري تقويت توليد و گردش مالي بازارهاي تجاري داخلي و خارجي است، بنابراين انتظار مي رود مسئولان جهت توسعه توليد گام بردارند که براي اين کار راهي جز ايجاد فرصت براي توليدکنندگان نيست.

 

 

سهراب برجي، رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودور تهران با تاکيد بر اينکه دسترسي آسان به مواد اوليه با قيمت هاي قابل قبول از مهمترين الويت ها در اين مسير است گفت: بسياري از مواد پايه براي توليد مواد اوليه اين صنف در اختيار مراکزي چون پتروشيمي است. ارائه مواد پتروشيمي مورد نياز در بورس تا کنون نه تنها فراواني را در بازار کاهش داده بلکه عموماً در اختيار افرادي قرار مي گيرد که توانايي مالي بسيار بالايي داشته و مي توانند مقدار زيادي خريداري و بلوکه کنند.

 

 

وي تصريح کرد: اين افراد با انحصار و بلوکه کردن مواد اوليه پايه، براحتي قيمت را در بازار آزاد تحت کنترل خود مي گيرند. عموماً توليدکنندگان خرد که در کارگاه هاي کوچک کار مي کنند دسترسي آسان و ارزاني به اين مواد ندارند و مجبورند براي ادامه کارشان به هر قيمتي که مواد اوليه ارائه در بازار مي شود خريداري کنند؛ حال آنکه اقتصاد خرد کشور توسط همين کارگاه هاي کوچک اداره مي شود.

 

 

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودور تهران افزود: از سوي ديگر مشتريان داخل کشور نيز توسط همين کارگاه ها و فروشندگان خرد و مويرگي ايجاد مي شوند. در مجموع اداره اقتصاد خرد در دست واحد هاي صنفي کوچک است در حاليکه بايد براي تهيه مواد اوليه با دشواري هاي زياد و مبالغ هنگفت تلاش کنند و رکود و گراني و نوسان را هم بايد به جان بخرند؛ ضمن اينکه فروش محصولات و کالاهايشان هم با دريافت چک هايي است که در زمان طولاني نقد مي شود.

 

 

برجي تصريح کرد: با اين تفاسير توليدکننده خرد و گارگاهي تمام سال را در حال ايجاد فرصت هاي شغلي و نقدينگي براي ديگران هستند و شرايط به گونه اي است که در دراز مدت جز زيان نتيجه عايدشان نمي شود. لازم است مسئولان دولتي و اتاق هاي اصناف ايران و تهران براي حل مشکلات اين دسته از توليدکنندگان سخت کوش با ايجاد امکاناتي نظير دسترسي به وام هاي بانکي با بهره پايين برنامه ريزي نمايند.

 

 

برجي با بيان اينکه تمامي روکش هاي صندلي خودروهاي داخلي و خارجي توسط طراحان و علاقمندان به اين رشته در صنف که عموماً جوانان تحصيلکرده است توليد مي شود افزود: انواع و اقسام تزئينات داخلي خودرو هم در داخل کشور توليد مي شود؛ البته سابقاً برخي از اين تزئينات وارد مي شد؛ اما اکنون توليد داخل بحدي زياد و با کيفيت است که هيچ نيازي به وارات نيست. انواع روکش هاي صندلي، کفپوش هاي خودرو، پشتي، روکش فرمون و …از اين دست محصولات است .

 

 

وي در خصوص آخرين وضعيت بازار صنف گفت: انواع خودروهاي مدل بالا، داراي صندلي هايي با سيستم شبکه اي گرم کن و تنفسي هستند. روکش صندلي اين خودروها به دليل لايه هاي مختلفي که دارند، ايجاد اين امکان را مسدود مي کند بنابراين از روکش هاي صندلي استفاده نمي کنند. خودرو هاي ارزان قيمت خارجي هم که سال هاست مورد تحريم قرار گرفته و توليد داخلي خودرو هم کم شده بنابراين بازار کار را براي اين صنف کم تحرک و کساد نموده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992