پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=33909

آی‌فون جدید در جمعه سیاه نایاب شد

بسیاری از خریدارانی که خواهان جدیدترین مدل‌های گران آی‌فون بودند، از جمعه سیاه فروشگاه‌های آمریکا دست خالی برگشتند. دان ایوز، تحلیلگر شرکت «وِدباش سکیوریتیز» در یادداشتی نوشت: کمبود آی‌فون شدت گرفته و این موضوع در بسیاری از فروشگاه‌ها، شعبه‌های فروش اپل و کانال‌های آنلاین محسوس است.

 

 

ما بر این باوریم که با نزدیک شدن به دسامبر، کمبود آی‌فون ۱۴ پرو بر اساس مدل یا رنگ یا ظرفیت حافظه در بسیاری از شعبه‌های اپل، ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از حد معمول است که در آستانه فصل خرید تعطیلات، نشانه خوبی برای اپل نیست. پس از اینکه یک منبع آگاه در فاکسکان‌(تولیدکننده اصلی محصولات اپل) به رویترز گفت که به دلیل اعتراض کارکنان در کارخانه بزرگ این شرکت، تولید آی‌فون ممکن است کمتر شود، ارزش سهام اپل دو درصد سقوط کرد. اپل در بیانیه‌ای در هفتم نوامبر اعلام کرده بود انتظار می‌رود مدل‌های آی‌فون ۱۴ پرو و آی‌فون ۱۴ پرو مکس به تعداد کمتر از پیش‌بینی این شرکت به بازار عرضه شوند. کارخانه فاکسکان در چین مدل‌های گران‌قیمت اپل از جمله آی‌فون ۱۴ پرو را تولید می‌کند. این کارخانه که بزرگ‌ترین کارخانه تولید آی‌فون اپل در جهان است، با محدودیت‌های سخت‌گیرانه کووید-۱۹ کلنجار می‌رود که باعث نارضایتی کارگران و مختل شدن تولید در آستانه کریسمس و تعطیلات سال نوی چینی شده است. فروشگاه زنجیره‌ای «بِست بای» آمریکا هفته گذشته درباره کمبود مدل‌های گران‌قیمت آی‌فون در فصل خرید تعطیلات امسال هشدار داده بود.

 

 

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگر وِدباش پیش‌بینی کرد حدود هشت میلیون دستگاه آی‌فون در مناسبت جمعه سیاه فروخته شده است که کمتر از ۱۰ میلیون دستگاهی است که در سال گذشته فروش رفته بود. زمان انتظار برای آی‌فون ۱۴ پرو در وب‌سایت اپل اکنون به ۴۰ روز رسیده و زمان انتظار احتمالا در هفته‌های آینده که مصرف‌کنندگان بیشتری تلاش می‌کنند این مدل را برای هدیه دادن خریداری کنند، افزایش پیدا می‌کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992