پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=33804

کاخ سفید دیروز سه شنبه به ازسرگیری غنی سازی ۶۰ درصدی ایران در سایت فردو واکنش نشان داد

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در ادامه تلاش مذبوحانه کشورش برای تشکیک در توانمندی های ایران در فن آوری صلح آمیز هسته ای در این خصوص گفت: مطمئن نیستیم که ایران غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در سایت فردو را آغاز کرده است!

 

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در این باره ادامه داد: ما با نگرانی شدید به نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران ادامه می دهیم. ما تهدیدی را که ایران در منطقه ایجاد می کند به رسمیت می شناسیم و به همین دلیل است که مایلیم اطمینان حاصل کنیم که همه گزینه ها روی میز باقی می مانند.

 

 

وی در ادامه افزود که به توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ ای این کشور نزدیک نیستیم.

 

 

این مقام کاخ سفید در ارتباط با پکن نیز گفت: دیدار سران آمریکا و چین امید را برای از سرگیری ارتباطات میان دو کشور که پس از سفر «پلوسی» (رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا) به تایوان به حالت تعلیق درآمده بود، بازگرداند.

 

 

«کربی» خاطر نشان کرد: هیچ مذاکره ای با روسیه در مورد عملیات ترکیه در سوریه وجود ندارد. ترکیه از تهدید تروریستی رنج می برد و حق دفاع از خود را دارد؛ اما موضع ما در مورد عملیات فرامرزی ثابت است. می ترسیم که عملیات ترکیه شرکای ما در نیروهای دموکراتیک سوریه را مجبور به تضعیف مبارزه با داعش کند!

 

 

در ارتباط با ازسرگیری غنی سازی در فردو، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ساعاتی پیش در حاشیه گفتگو با خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان انرژی اتمی در مراکز فردو و نطنز توضیح داد: در روزهای اخیر شاهد صدور قطعنامه علیه ایران بودیم که این کار با عکس‌ العمل متقابل ما مواجه شد به طوری که در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.

 

 

به گزارش مهر، پنجشنبه هفته‌ گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر با صدور قطعنامه‌ ای خصمانه علیه کشورمان، ایران را به عدم همکاری کافی در خصوص وجود ذرات اورانیوم ادعایی در ۳ مکان اعلام نشده متهم و عنوان کرد که تهران در راستای اجرای وظایف قانونی خود و بدون تأخیر بایستی اقداماتی را صورت دهد.

 

 

این قطعنامه با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب این شورای ۳۵ عضوی رسیده است و اگر به لحاظ جمعیتی به کشورهایی که با این قطعنامه همراهی نکردند نگاه کنیم، بخش قابل توجهی از جمعیت جهان به شمول کشورهای هند، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و … مخالف سوء استفاده‌ ابزاری کشورهای غربی از آژانس برای اعمال فشار حداکثری علیه ملت ایران هستند.

 

 

پیش از این اقدام غیرسازنده از طرف آمریکا و ۳ کشور اروپایی در شورای حکام آژانس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از برگزاری جلسات متعدد بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین خبر داد و افزود: در حالی که طی هفته‌ های اخیر هیئت سازمان انرژی اتمی ایران با نگاهی رو به جلو در حال گفتگو و تعامل با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای یافتن راه حلی عملی جهت حل و فصل موضوعات پیچیده و فنی پادمانی بود، هیچ دلیل موجه فنی یا فوریت پادمانی برای ارائه قطعنامه علیه ایران وجود ندارد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992