پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رضا پاشابيگي، رئيس اتحاديه خواروبارفروشان تهران:
سود بسيار پايين برخي از اقلام براي خواروبارفروشان صرفه اقتصادي ندارد

رضا پاشابيگي، رئيس اتحاديه خواروبارفروشان تهران بيان داشت: با وجود انواع و اقسام شرکت ها و کارخانجات توليدکننده در کشور، رقابت خوبي در تمامي کالاها ايجاد شده و همين امر در اشباع کالا و کيفيت آن تاثير شگرفي داشته است؛ لذا هيچ کمبودي نداريم.

 

 

وي در ادامه با اشاره به افزايش مبالغ خدمات ساير دستگاه ها در کشور گفت: با توجه به هزينه هاي زيادي که روزانه براي واحدهاي صنفي از سوي ديگر سازمانه ا تعيين و ارسال مي شود، شرايط براي فعاليت هاي اقتصادي دشوار شده است. رشد هزينه هاي خدمات و عوارض شهرداري، ماليات و بيمه مشاغل و همچنين اجاره بهاي سنگين واحدهاي صنفي بار گزاف اقتصادي را بر دوش کسبه سنگين کرده است.

 

 

پاشابيگي افزود: از سوي ديگر گراني کالاها با توجه به قدرت خريد پايين مردم، منجر به کوچک شدن سبد کالايي خانوار گرديده و هر روز از تعداد مراجعه مشتريان به واحدهاي صنفي کاسته مي شود.

 

 

اقلامي چون لبنيات که سلامت محور هستند و برنج که جزو ضروريات و قوت اصلي مردم است، همچنين گراني حبوبات که نقش پررنگي در غذاي روزانه مردم دارند ،

رئيس اتحاديه خواروبارفروشان تهران تصريح کرد: در صورت ادامه گراني ها بويژه در گروه مواد غذايي سلامت محور مانند لبنيات و حبوبات برنج به عنوان قوت اصلي مردم بتدريج مواد غذايي مناسب و به اندازه از سفره خانواده ها حذف خواهد شد و فرزندان اين کشور با بنيه ضعيف و توانايي پايين بزرگ خواهند شد که در آينده کنار ديگر مشکلات کشور، هزينه هاي بهداشت و درمان را افزاريش خواهد داد. مسئولان با تدبيري عاجل در فکر ثبات قيمت ها باشند.

 

 

وي فشارهاي تحميلي سازمان امور مالياتي را از ديگر مشکلات برشمرد و گفت: اصناف مامور وصول ماليات در هيچ قانوني نيست. وضع ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم ازسوي سازمان امور مالياتي، اصناف را مجبور کرده به جاي رسيدگي به مشکلات خود، به دنبال صاف کردن جاده براي سازمان امور مالياتي براي وصول مطالباتشان شود.

 

 

پاشابيگي با بيان اينکه به اندازه کافي اصناف مشکلات دارد تاکيد کرد: هر روز وضع ماده قانوني و تبصره هاي مختلف از سوي يک نهاد، يک وزارتخانه و سازمان به هزار مشکل اصناف اضافه مي شود که از آنجمله اداراه بهداشت است که به جاي مانع زدايي، خود مانع تراشي و مشکل ايجاد مي کند. اصناف تابع قانون است؛ اما ايرادات سازمان هاي مختلف مشکلات را برايمان افزايش داده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992