پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=32592

ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:
وجه تمايز صنعت پوشاک با ديگر صنايع؛ اشتغال ‌زايي و ارزش افزوده بالاي اين صنعت است

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: توليدکنندگان پوشاک اراده زيادي براي توليد پيدا کرده اند که بتوانند توليدات خود را هم در بازار داخلي بفروشند و هم محصولات خود را به بازارهاي ديگر صادر کنند

 

 

.ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در نشست کارشناسي با تحريريه تجارت خارجي گفت: بر اساس آمار وزارت صمت هدف گذاري صادراتي پوشاک براي سال جاري ۸۴ ميليون دلار بوده که با حمايت از بنگاه هاي توليدي پوشاک مي توان به هدف مورد نظر رسيد.

 

 

شيرازي گفت: وزارت صمت در سال هاي گذشته تلاش هايي جدي براي توليد و صادرات پوشاک انجام داده است. از سوي ديگر نيز توليدکنندگان پوشاک اراده زيادي براي توليد پيدا کرده اند که بتوانند توليدات خود را هم در بازار داخلي بفروشند و هم محصولات خود را به بازارهاي ديگر صادر کنند.

 

وي افزود: وجه تمايز صنعت پوشاک با ديگر صنايع اشتغال زايي و ارزش افزوده بالاي اين صنعت است. توليد پوشاک در کشورمان فقط ۵ درصد در بنگاههاي بزرگ و صنعتي و ۹۵ درصد در بنگاههاي متوسط و کوچک انجام ميشود. وجه تمايز صنعت پوشاک با ديگر صنايع اشتغال زايي و ارزش افزوده بالاي اين صنعت است.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به مشکلات در سر راه توليد کنندگان پوشاک بيان کرد: از عمدهترين مشکلات پيش روي توليدکنندگان رکود بازار، نوسانات ارز، افزايش سالانه ماليات براي واحدهاي توليدي و ندادن تسهيلات به بنگاه هاي توليدي کوچک و متوسط پوشاک است.

 

شيرازي درباره راهکارهاي رفع موانع صادرات بيان کرد: يکي از راهکارها براي کمک به صنعت پوشاک برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي با کمک اتحاديه صنفي پوشاک است تا بنگاه هاي متوسط با برندهاي مختلف در نمايشگاه بتوانند توليدات خود را براي فروشندگان داخلي و بازارهاي خارجي معرفي کنند. از ديگر راهکارهاي کمک به صنعت پوشاک دادن تسهيلات براي خريد مواد اوليه و دادن زمين با قيمت ارزان براي ساخت توليدي و انبار البسه است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992