پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهدي يوسف‌خاني، رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران:
عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب در برخي مغازه ها به دليل افزايش قيمت در مرغداري ها

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران در پاسخ به اين سوال که چرا مرغ گرم در برخي مغازه‌ ها بالاتر از نرخ مصوب عرضه مي ‌شود؟ گفت: قيمت هر کيلو مرغ گرم براي مصرف کننده ۶۳ هزار تومان است، اما اينکه در برخي مغازه‌ ها مرغ با قيمت بالاتر عرضه مي‌شود به دليل افزايش قيمت در مبدا است.

 

 

مهدي يوسف‎خاني، رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران ادامه داد: متاسفانه برخي مرغداران بر اساس قيمت مصوب جديد هم مرغ را عرضه نميکنند. با مرغ ۶۳ هزار توماني، توليدکننده بايد مرغ زنده را با قيمت ۴۲ هزار تومان به کشتارگاه بدهد، ولي مرغدار حدود ۳۰۰۰ تومان بالاتر يعني ۴۵ هزار تومان مرغ زنده را مي فروشد که اين ۳۰۰۰ تومان، قيمت مرغ گرم کشتار شده را ۴۵۰۰ بالاتر مي برد. يعني اينکه گاهي مرغ به حدود ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان ميرسد، به دليل افزايش قيمت در مرغداري ها است.

 

 

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران اضافه کرد: با وجود اين دليل نمي شود که مغازه داران با قيمت هاي بالا بفروشند. مغازه داران و مراکز عرضه نبايد مرغ را بيش از ۵۸ هزارتومان به صورت عمده خريداري و بيش از ۶۳ هزار تومان عرضه کنند. اين نرخ قانوني است و همه ملزم به رعايت آن هستند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992