پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=31765

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
بخش بازرگانی در حوزه داخلی و خارجی به محاق رفته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بازرگانی ما چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی به محاق رفته و مشکل دارد.

 

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه بسیاری از انتظارات نمایندگان در وزارت صمت برآورده نشده است، گفت: استیضاح وزیر صمت در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان نهایتا با آن مخالفت کردند و بنده هم با آن مخالف بودم. با این حال بنده معتقدم این استیضاح در زمان مناسبی مطرح نشد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است، بیان کرد: استیضاح ابزار نظارتی مجلس قلمداد می شود و مجلس هر زمان که بخواهد می تواند از این ابزار نظارتی خود استفاده کند. بنابراین بنده هم به عنوان یک نماینده مجلس همراه این مسیر هستم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: ما باید از روش های دیگری در زمینه اصلاحات امور استفاده کنیم. به عنوان مثال موضوع خودرو به یک دیو هفت سری برای اقتصاد و صنعت تبدیل شده است و باید این صنعت را مهار کنیم.

 

مرحبا در زمینه تفکیک وزارت صمت بیان کرد: قرار بود دولت در این بخش لایحه ای به مجلس ارائه دهد و البته بنده شخصا موافق تفکیک وزرات صمت هستم.

وی با بیان اینکه باید وزارت بازرگانی ایجاد شود، تصریح کرد: در حال حاضر بازرگانی ما چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی به محاق رفته و مشکل دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنده فکر می کنم ما باید هر چه سریعتر این تفکیک را مدنظر داشته باشیم و وزارت بازرگانی سرکار بیاید.

وی با بیان اینکه باید دولت در زمینه تفکیک وزارت صمت لایحه بدهد، بیان کرد: دولت تاکید داشت که در این زمینه به مجلس لایحه ارائه می دهد که این مهم صورت نگرفت.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992