پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرصت بی تکرار جام جهانی قطر برای صادرات خوزستان

مولوی، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ فرصتی بی تکرار برای صادرات استان خوزستان به این کشور است.

به گزارش خانه روشن؛ سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان خوزستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه تولید مواد غذایی و کشاورزی موفق بوده و فعالان اقتصادی توانمندی در این خصوص دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای کشور قطر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، تامین مواد غذایی برای بیش از ۵ میلیون گردشگر است، افزود: تولیدکنندگان صنایع غذایی خوزستان می‌توانند از این فرصت برای صادرات عمده محصولات خود استفاده کنند و انتظار می‌رود استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز و استاندارد برای تولید و برداشت محصولات کشاورزی مهمی چون گندم و میوه‌جات در کشور قطر وجود ندارد و این چالش در حالی است که کارخانه‌های تولیدی آب معدنی، لبنیات و سایر کالاهای اساسی در خوزستان با شاخص‌های بالا در حال فعالیت هستند و باید امکان صادرات در سایه رویداد بزرگ جام جهانی قطر برای فعالان اقتصادی خوزستان فراهم شود.

مولوی با اشاره به فرصت بی تکرار جام جهانی قطر برای صادرات خوزستان به این کشور، تاکید کرد: ضرورت دارد رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قطر شرایط را به منظور حضور هر چه فعالتر تجار و تامین کنندگان محصولات غذایی استان خوزستان برای جام جهانی قطر تسهیل کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید همه موانع پیش روی صادرات استان خوزستان به کشور قطر به ویژه در رویداد مهم جام جهانی قطر برداشته شود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992