پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزئیات مهم درباره دستگیری نفر دوم حمله تروریستی در شیراز/ این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس درباره دستگیری نفر دوم حمله به حرم شاهچراغ گفت: این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود، اما هم در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی را به این فرد ابلاغ کرده بود.

 

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور اظهار داشت‌: بعد از نزدیک به ۱۰۰ ساعت کار فشرده اطلاعاتی با تأمینات حفاظتی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی همکار شامل اداره‌کل اطلاعات، اطلاعات سپاه و انتظامی و هماهنگی نزدیک دستگاه قضایی که تحت مدیریت شورای تأمین استان صورت گرفت، عامل عملیات پشتیبانی نفر اول تروریست در شهر شیراز دستگیر شد.

 

 

وی گفت: این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود، اما هم در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی را به این فرد ابلاغ کرده بود.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: قبل از هر گونه اقدام، این فرد تحت اشراف کامل اطلاعاتی قرار گرفت و امکان تحرکات از وی سلب شد و بالاخره شامگاه یکشنبه هشتم آبان ماه به‌دست سربازان گمنام امام زمان در اداره‌کل اطلاعات استان فارس دستگیر شد.

 

 

محبی‌پور تأکید کرد: کار اطلاعاتی دستگاه‌ها در خصوص تمام سرنخ‌ها، ریشه‌ها، عوامل پشتیبانی و تسهیل‌کننده‌ها با قوت ادامه دارد و همه عوامل این جنایت تروریستی را به تیغ عدالت خواهیم سپرد.

 

 

عصر روز چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء فرد مسلحی با ورود به حرم مطهر شاهچراغ، به‌سمت زائران تیراندازی کرد و ‌ تعدادی از زائران را شهید و یا مجروح کرد. این فرد مسلح با اسلحه کلاشنیکف از ورودی باب الرضا(ع) وارد و با مقابله خادم ورودی مواجه شد و با شلیک به پای خادم با سرعت به‌سمت شبستان امام خمینی دوید‌ و پس از ورود به بالاسر حضرت‌ به مردمی که پس از شنیدن صدای گلوله به‌سمت ضریح پناه برده بودند شلیک کرد که در نهایت با ورود نیروهای واکنش سریع پلیس، دستگیر شد.

 

 

در جریان این حمله، ۱۳ نفر از هموطنان ‌به شهادت رسیدند و ۳۰ نفر زخمی شدند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992