پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ادامه حمایت آمریکا از اعتراض ها در ایران

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به روسای شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده از آنها خواسته‌ اند در پی اقدام اخیر دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کاهش تحریم‌های مربوط به دسترسی‌ آسان ایرانیان به اینترنت در حمایت از ناآرامی ها در ایران، از آشوب ها پشتیبانی کنند.

 

 

 

۱۳ نفر از قانونگذاران آمریکایی روز جمعه به وقت محلی در تداوم حمایت واشنگتن از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران، با ارسال نامه ای به شرکت های بزرگ فناوری، از آنها خواستند که دسترسی معترضان ایرانی به ابزارهای آنلاین را تسهیل کنند.

 

 

این نامه که به ابتکار تام مالینوفسکی نوشته و قانونگذارانی چون رابرت منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امضا کرده اند، از مدیران شرکت های گوگل، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت و دیجیتال اوشن می خواهد که هر چه سریعتر و به صورت قانونی، ابزارهای مورد نیاز معترضان ایرانی را برای دور زدن ممنوعیت های دولتی بر اینترنت فراهم کنند.

 

 

در این نامه آمده است: در حالی که حکومت ایران به سرکوب معترضان ادامه می دهد، دسترسی به خدمات ارتباطی بسیار کلیدی است.

 

در این نامه خطاب به شرکت های بزرگ فناوری آمریکا آمده است: درباره اقدام اخیر در صدور مجوز عمومی D-۲ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا برای شما می‌نویسیم و از شرکت شما و شرکت‌های تابعه آن می‌خواهیم از این مجوز استفاده کرده و به توسعه دسترسی سرویس‌های کلیدی ارتباطی برای ایرانیان داخل ایران بپردازید.

 

نویسندگان این نامه نوشته اند: حفظ ارتباط ایرانی‌ها با جهان بیرون، دسترسی آنها به اطلاعات مستقل و مرتبط بودن آنها به یکدیگر حائز اهمیت اساسی است. ما از شرکت‌های شما می‌خواهیم به سرعت و به صورت قانونی، ابزارهای لازم برای دور زدن ممنوعیت‌های دولت را در اختیار ایرانی‌ها قرار دهید.

 

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اول مهرماه (۲۳ سپتامبر) با صدور مجوز عمومی به مشخص کردن برخی از مبادلاتی پرداخت که در حوزه تأمین اینترنت برای ایران از شمول تحریم‌ها معاف هستند و در این دستورالعمل موسوم به «دستورالعمل عمومی D-۲» به مشخص کردن ۶ مورد پرداخته بود که مبادلات آنها از شمول تحریم‌ها معاف هستند.

 

 

این در حالی است که زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: آمریکا نه تنها نسبت به اجرای قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری در عدم اعمال تحریم علیه غذا و داروی ایران خودداری می کند بلکه با اعمال دوره ای جدیدی از تحریم‌ها، به‌ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، عمداً تعهد خود را برای تبعیت از این فرمان نقض کرد.

 

 

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه مشترکی به مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر ایران پرداختند.

 

 

در این بیانیه مشترک آمده است: مستندات اطلاعاتی موجود نشان می ­دهند سرویس جاسوسی سیا (C.I.A) با همکاری سرویس­‌های جاسوسی هم پیمان و نیابتی ­های مُرتجع، پیش از آغاز آشوب­‌ها، به شیوه‌هایی که اشاره خواهد شد برای راه­ اندازی یک غائله ­ی سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملّت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه ­سازی برای تشدید فشارهای خارجی، طراحی مبسوطی به‌عمل آورده بود.

 

 

در بیانیه وزارت اطلاعات ایران و سازمان اطلاعات سپاه آمده است: طبق اطلاعات موجود نقش اصلی را در این میان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (C.I.A) به عهده داشت و از همکاری نزدیک سرویس اطلاعات خارجی انگلیس خبیث، سرویس اطلاعات خارجی رژیم کودک­ کش صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات خارجی اَشرافیت بَدَوی آل سعود و چند کشور دیگر برخوردار بود. اطلاعات معتبری در اختیار است که برنامه ­ریزی و اجرای عملّیاتی بخش عمده ­ی آشوب­‌ها توسط سرویس موساد با همکاری شقی­ ترین گروهک­ های تروریستی صورت گرفته است.

 

 

این بیانیه مشترک می افزاید: شایان ذکر است که پیش از حادثه‌ی اخیر و از سال گذشته، ائتلاف مذکور، موضوعات و مناسبت­ های دیگری را برای آغاز آشوب­ ها طراحی کرده بودند که با الطاف حضرت احدیت و تلاش ­های سربازان گمنام امام زمان (عج) و جامعه­ ی اطلاعاتی پرافتخار کشور خنثی شده بودند؛ مقاطعی همچون سالگرد برخی وقایع سال­‌های گذشته، مقطع اجرای طرح بزرگ و ملّی مردمی ­سازی یارانه­‌ها در اوایل سال جاری، و پروژه­ی آمریکایی کشف حجاب در ۲۱ تیرماه گذشته و …

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992