پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=28408

نارضایتی مجلس از رئیس جمهور و دولت

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت شفاف باید عرض کنم ما نمایندگان به دلیل وضعیت معیشت مردم از دولت گلایه مند هستیم و نارضایتی خودمان را در جلسات مختلف اعلام کرده ایم.

شهباز حسن پور بیگلری، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در خصوص بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ گفت: هر موضوعی ممکن است روزی اتفاق بیفتد، اما هیچ کس انتظار ندارد قیمت‌ها به شهریور سال گذشته برگردد. بعضی افزایش قیمت‌ها به دلیل اتفاقاتی است که در منطقه روی داده است. وقتی یک جنگ تمام عیار بین روسیه و اوکراین در منطقه داریم، نمی‌توان انتظار داشت که بر کشورهای همسایه یا منطقه تاثیر نداشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: دولت، مجلس و قوه قضاییه به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در کشور هستند و تلاش گسترده‌ای برای تحقق این ثبات شکل گرفته است. همین امروز وزیر بهداشت در جلسه‌ای در مجلس جلسه اعلام کرد که قیمت دارو باید به شهریور سال گذشته در اختیار مردم قرار بگیرد. همچنین دولت موظف بود قبل هر گونه افزایش قیمت، کالابرگ را در اختیار مردم قرار بدهد و این تخلفی است که از سوی دولت صورت گرفته و باعث نگرانی مردم شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه امروز هم دولت می‌گوید مبلغی را بر اساس افزایش  قیمت‌ها را به صورت یارانه در اختیار مردم قرار می‌دهد که مورد قبول ما نمایندگان مجلس نیست، خاطر نشان کرد: باید در جمهوری اسلامی همه چیز شفاف، واضح و روشن در اختیار مردم قرار بگیرد. چون صاحبان اصلی انقلاب و نظام، مردم هستند و امیدوار هستیم دولت هر چه سریع‌تر کالابرگ را در اختیار نیازمندان قرار دهد تا از این جهت آسیبی به معیشت مردم وارد نشود.

حسن پور در ادامه بیان کرد: بنده به صورت شفاف باید عرض کنم ما نمایندگان به دلیل وضعیت معیشت مردم از دولت گلایه مند هستیم و نارضایتی خودمان را در جلسات مختلف اعلام کرده ایم. به زودی هم بنده جلسه‌ای با آقای رییس جمهور خواهم داشت که در آن نشست به صورت شفاف و مکتوب دغدغه‌های مردم را در اختیار ایشان می‌گذارم.

وی در ادامه گفت: البته اگر به بازار سر بزنید، برای مثال قیمت روغن در روزهای گذشته کاهش نسبی داشته است و امیدوارم به زودی با کاهش قیمت‌ها در بازار روبرو باشیم. ولی برخی از اقلام خوراکی متاسفانه هنوز کاهش قیمت نداشته که دولت باید هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کند.

حسن پور در مورد نگرانی مردم در خصوص افزایش قیمت‌ها اظهار کرد: حق با مردم است. در نشست‌هایی که ما با دولت داشتیم و به طور مرتب هم این جلسات را ادامه می‌دهیم، به دنبال ایجاد ثبات بیشتر بر وضعیت بازار هستیم.

وی تصریح کرد: بازار ارز در روزهای گذشته یک آرامش نسبی پیدا کرده که خود می‌تواند در بازارهای کالایی هم تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. از سوی دیگر نشست‌هایی که با کشورهای منطقه داشتیم نوید می‌دهد که در آینده وضعیت بازار بیشتر تحت کنترل قرار گیرد تا مردم نگران بدتر شدن وضعیت موجود نباشند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992