پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=28234

رویترز: با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران و ونزوئلا برنامه همکاری ۲۰ ساله امضا کردند

رویترز در گزارشی به حضور مادورو در ایران پرداخته و آورده است: ایران و ونزوئلا دو تولیدکننده نفت که با تحریم‌های فلج کننده آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند، برنامه همکاری ۲۰ ساله امضا کردند و رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران گفت که متحدان این کشور به مقاومت در برابر فشار واشنگتن ادامه خواهند داد.

 

مراسم امضای این سند همکاری بین دو کشور با حضور روسای جمهور دو کشور، ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد. این سند همکاری شامل همکاری در زمینه‌های نفت، پتروشیمی، دفاعی، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی تدوین شده است.

از جمله خدماتی که ایران به کشور ونزوئلا ارائه خواهد کرد، تعمیر و بازسازی پالایشگاه‌های این کشور و همچنین صادرات خدمات فنی مهندسی به این کشور آمریکای جنوبی است.

 

در دیدار دو رئیس جمهوری که کشورشان بیش از ۲۰ سال است تحت شدیدترین تحریم‌های واشنگتن هستند، ابراهیم رئیسی گفت: « ونزوئلا مقاومتی مثال زدنی در برابر تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان و امپریالیست‌ها از خود نشان داده است. سند همکاری ۲۰ ساله میان دو کشور گواهی بر اراده دو کشور برای توسعه روابط است.»

 

بیشتر بخوانید: اسد در تهران / اسد به دنبال سپر دفاعی در مقابل اسرائیل؛ ایران درپی بازار بکر سوریه

 

رئیس جمهور ایران ادامه داد: «تحریم‌ها و تهدید‌ها علیه ملت ایران در ۴۰ سال گذشته بسیار زیاد بوده اما ملت ایران این تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرده است. »

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر روابط دو کشور به حمایت ایران از ونزوئلا در برابر فشارهای آمریکا اشاره کردند. ایشان با اشاره به تجربه موفق دو کشور نشان دادند که مقاومت تنها راه مقابله در برابر فشارها است و ایران نشان داده در مواقع خطر دست دوستان خود را می‌گیرد.

 

مادورو پیش از سفر به تهران، به ترکیه و الجزایر نیز سفر کرده بود و حضور در تهران حکایت روابط استراتژیک دو کشور دارد. بر اساس اعلام رسانه‌ها، ایران دومین نفتکش با ظرفیت ۸۰۰ هزار بشکه را تحویل ونزوئلا داده است، شرکت صدرا برای ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مورد تحریم ایالات متحده است.

 

همچنین شرکت پالایش و پخش نفت ایران قراردادی به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو برای تعمیر پالایشگاه‌های کوچک‌تر از ۱۴۶ هزار بشکه در روز با ونزوئلا به امضا رسانده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992