پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را ناعادلانه خواند

تاسیسات نطنز

به گزارش خانه روشن؛ ایران روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه آژانس بین المللی انرژی اتمی را به انتشار گزارش غیرمنصفانه درباره تحقیقاتش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای تهران متهم کرد و به نظر می‌رسد با این موضوع درگیری جدید دیپلماتیکی بین ایران و غرب شکل خواهد گرفت.

 

رویترز در گزارشی اعلام کرد دیده‌بان سازمان ملل روز دوشنبه گفت ایران به رغم تلاش‌های تازه برای دستیابی به توافق، به سولات درباره منشا اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده پاسخ معتبری نداده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفته است، متاسفانه گزارش منعکس شده واقعیت بین ایران و آژانس بین المللی هسته‌ای نیست.

 

او گفت: « این گزارش منصفانه و عادلانه نیست و به نظر می‌رسد فشار صهیونیست‌ها و دیگر بازیگران سیاسی مسیر گزارش‌های فنی آژانس را منحرف کرده است، ما انتظار داریم این روند اصلاح شود.

 

عدم پیشرفت در مذاکرات و همچنین گزارشات این چنینی می‌تواند ایران را با غرب وارد چالش‌های جدید دیپلماتیک کرده و بر جلسه هفته آینده شورای حکام آزانس انرژی اتمی تاثیرگذار باشد. اگر شورای حکام علیه ایران قطعنامه‌ای صادر کند قطعا به تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ضربه وارد کرده و عملا احیای توافق دشوار خواهد شد.

 

فرانسوا دلماس معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به خبرنگاران گفته است ما از ایران می‌خواهیم که بدون تاخیر به سوالات و نیازهای آژانس انرژی اتمی پاسخ دهد.

او ادامه داد: ما در حال رایزنی با شرکای غربی خود هستیم تا وضعیت این سوالات  در شورای حکام آینده بررسی شود.

 

در پایان گزارش رویترز آمده است: ایران و ایالات متحده در یک سال گذشته در وین برای احیای توافق هسته‌ای تلاش کرده و غیر مستقیم با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

 

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992