پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویترز گزارش کرد؛ سود خالص ارزشمندترین شرکت دنیا چقدر است؟ / آرامکو سعودی در بهترین شرایط است

آرامکو

ترجمه در تحریریه خانه روشن؛ سود خالص آرامکو در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به دلیل قیمت بالای نفت ۸۲ درصد افزایش یافت.
امروز یک‌شنبه ( ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) آرامکو شرکت نفت دولتی عربستان سعودی گزارش داد که سود خالص سه ماه این شرکت تقریبا ۸۲ درصد افزایش یافته است که به طور کلی مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران است که افزایش قیمت نفت نیز به آن کمک کرده است.

 

آرامکو که در کنار اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به حساب می‌آید، درآمد خالص ۳۹٫۵ میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بدست آورده است که این در حالی است که سال گذشته این درآمد در همین بازه زمانی ۲۱٫۷ میلیارد دلار بوده است. همچنین برآوردها سود ۳۸ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بود.

 

آرامکو در سال ۲۰۱۹ با فروش ۱٫۷ درصد سهام عمدتا به موسسات عمومی و منطقه‌ای عربستان سعودی بالاترین میزان درآمد سه ماهه را نیز برای آنان به ارمغان آورده است. از عوامل این سود کلان شرکت سعودی می‌توان به افزایش فروش نفت خام، افزایش قیمت نفت و همچنین رشد قیمت حاشیه‌های پایین دستی نفت اشاره کرد.

 

گفتنی است رشد درآمدهای دیگر شرکت‌های نفتی مانند شل و بریتیش پترولیوم نیز به بالاترین سطح خود رسیده و این درحالی است که بسیاری از این شرکت‌ها بازار روسیه را نیز ازدست داده‌اند.

 

نفت خام برنت نسبت به پایان ماه مارس ۲۰۲۱، ۷۰ درصد رشد قیمت داشته و به ۱۰۷ دلار در هربشکه رسیده است.
در نهایت عوامل موثر در بازار نفت امروز با رشد اندکی تولید نفت در اوپک پلاس و همچنین با توجه به قرنطینه شهرهای صنعتی چین ناشی از کویید ۱۹ نشان تهدیدهای قیمتی بازار بوده و به نظر می‌رسد آرامکو در بهترین شرایط خود در سال‌های اخیر است.

منبع: رویترز

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992