پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیگارد X35 در راه بازار خودرو ایران

سانیار موتور پارسیان، روز یکشنبه به صورت رسمی از نخستین محصول خود با برند تیگارد رونمایی خواهد کرد. این شرکت که پیش از به دنبال عرضه محصولات کوروس و کیتون در ایران بود، سرانجام با گروه بایک چین به توافق رسیده تا محصولات این شرکت را نام تیگارد در ایران عرضه کند.

 

نخستین محصول سانیار موتور در ایران، تیگارد X35 (بیجینگ X3) است. یک کراس اوور جمع و جور با طول ۴۳۲۵ میلی‌متر که در ایران با خودروهایی مانند ام‌اوی‌ام X55 پرو به رقابت خواهد پرداخت.

 

 

بیجینگ X3 که در ایران با نام تیگارد X35 عرضه خواهد شد، در حقیقت نسل جدید بایک سنوا X35 است که از سال ۲۰۱۹ و به دنبال ریبرندینگ گروه بایک با چهره و ویژگی‌های جدید در بازارهای جهانی عرضه شد. در این تغییر نسل، طول و عرض بیجینگ X3 به ترتیب ۲۵ و ۱۵ میلی‌متر افزایش داشت، اما ارتفاع آن بدون تغییر باقی ماند.

 

 

تیگارد X35 در بازارهای جهانی با دو پیشرانه عرضه می‌شود. یک نمونه مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر که با جعبه دنده ۵ سرعته دستی همراه شده است. نمونه دوم شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است که با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا یک جعیه دنده CVT همراه شده است. بر اساس اعلام منابع چینی، شتاب این کراس اوور اقتصادی حدود ۱۰٫۹ ثانیه است و مصرف آن در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷٫۷ لیتر می‌رسد.

 

با توجه به تیپ بندی و سطح امکانات متفاوت این خودرو در بازارهای جهانی، باید برای اطلاع دقیق از ویژگی‌های تیگارد X35 در بازار ایران، تا رونمایی رسمی این خودرو منتظر بمانیم. سانیار موتور روز یکشنبه به صورت رسمی از تیگارد X35 رونمایی خواهد کرد.

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992