پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری اولین نمایشگاه زنجیره تامین، توزیع قطعات و خدمات خورویی سپاس

اولین نشست خبری مشترک رؤسای اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران و فروشندگان لوازم یدکی در محل اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران برگزار شد. در این نشست خبری موضوعاتی همچون اجرای طرح شناسه کالا، توزیع لوازم یدکی قاچاق و تقلبی مطرح و همچنین توضیحاتی در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه زنجیره تامین، توزیع قطعات و خدمات خودرویی سپاس ارائه شد.

 

صنعت حمل و نقل رگ حیاتی کشور است

 

علیرضا نیک‌آئین رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با اشاره به بیان اینکه امیدوارم انقلابی در صنعت خودرو و تامین قطعات یدکی خودرو رخ بدهد، گفت: تا به امروز خدمات گسترده و خوبی از طرف اتحادیه صورت گرفته و امید داریم در آینده با وجود ۲۴ میلیون خودرو، سرویس بهتری ارائه بدهیم. در اتحادیه حدود ۵۵۰۰ عضو داریم که در سطح شهر تهران مشغول خدمت گذاری هستند. هماهنگی میان آنها کار بزرگی است که در اتحادیه انجام می‌شود. صنعت حمل و نقل، رگ حیاتی همه کشورها و از جمله کشور ما است. در بخش راه‌سازی اتحادیه ما پرقدرت عمل می‌کند و به خودروها و ماشین‌آلات راه‌سازی  سرویس می‌دهد.

 

مشکلات زیادی هم در اتحادیه داریم و همه با تعامل و مشورت قابل حل است. ایرانیان در دنیا به لحاظ نوع تفکر زبانزد و مردمان ما ریشه‌دار هستند. باید با خرد جمعی مشکلات را حل کنیم، تیمی کار کنیم و بر مشکلات فائق آییم.

 

برای اولین بار نمایشگاه برگزار می‌کنیم

 

نیک‌آئین در ادامه عنوان کرد: بخشی از نشست امروز مربوط به برگزاری نمایشگاهی است که درصدد برگزاری آن هستیم. همانطور که می‌دانید نمایشگاه‌ها ابزار ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است. برای اولین بار نمایشگاه اتحادیه تعمیرکاران برگزار خواهد شد و ما از اتحادیه لوازم یدکی خواهش کردیم کمکمان کنند که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.

 

تولیدکنندگان برتر کشور به این نمایشگاه دعوت شده‌اند و امیدواریم نمایشگاهی درخور برگزار کنیم. متاسفانه به دلیل پاره‌ای ناهماهنگی‌ها، مجبور شدیم تاریخ نمایشگاه را به تعویق بیندازیم. هماهنگی مناسب در کشور ما به سختی انجام می‌شود و به همین علت تاریخ نمایشگاه هم به تاخیر افتاد.

 

مردم را قربانی خواسته‌های شخصی نکنیم

 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تصریح کرد: کالای قاچاق بدون گارانتی و بی‌نام و نشان است. بحث داغ شناسه کالا هم این روزها بیشتر مطرح شده است. متاسفانه وزارت صمت فرار رو به جلو می‌کند و این مسئله به مصرف کننده صدمه می‌زند. طرح شناسه کالا عالی است و همه ما طرفدار آن هستیم، اما معتقدیم در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد و مهمتر از همه این طرح شتابزده در حال اجرا است. فکر می‌کنم اجرای شتابزده شناسه کالا برای فرار از استیضاح است. به هیچ عنوان ما نباید برای خواسته‌های شخصی خود، مردم را قربانی کنیم.

 

 

مسئولین ما بخش خصوصی را به رسمیت نمی‌شناسند

 

نیک‌آئین تاکید کرد: بحث ما این است این طرح توسط اتحادیه‌ها اجرا شود. مسئولین ما بخش خصوصی را به رسمیت نمی‌شناسند و با آزمون و خطا طرح‌های مختلفی را انجام می‌دهند در حالی که راه حل آن در اتحادیه است. تمام بستر کار در اتحادیه وجود دارد و برای شناسه‌دار کردن کالاها باید زمان و طرح دقیقی داشت. همانطور که شاهد بودید، خبرنگار با دوربین به مغازه‌‌ها می‌رود و کالاهای بدون شناسه را قاچاق معرفی می‌کنند در صورتی که برای شناسه‌دار کردن لوازم یدکی بستر مناسبی فراهم نشده است و بسیاری از فروشندگان یا نتوانستند و یا وقت کافی برای ثبت کالای خود نداشتند.

 

وزارت صمت به اتحادیه اعتماد کند

 

غلامحسین حمزه رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: برای شناسایی کالاهای قاچاق، اخیرا صدا و سیما با حضور در مغازه‌های فروش لوازم یدکی برنامه‌هایی تهیه کرده است. متاسفانه برنامه جدید صدا و سیما باعث بدنامی اتحادیه ما شده است و معتقدم صدا و سیما آدرس غلط به مردم می‌دهد. از همه شما که در این جلسه شرکت دارید خواهش می‌کنم اذهان عمومی را روشن کنید که اتحادیه خطایی نکرده است.

 

بنده منکر کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو نیستم اما صحبت از ۶۰ و ۸۰ درصد کالای قاچاق لوازم یدکی مغرضانه و در بهترین حالت ناشی از ندانستن و بی‌اطلاعی است. در این برنامه‌ها صحبت از کالاهای قاچاق، بی‌کیفیت، تقلب و اجناس کهنه‌ای که تبدیل به کالای بهینه می‌کنند؛ می‌شود. این ایرادات تنها متوجه اتحادیه نیست. ما از دولت و وزارت صمت می‌خواهیم که به ما اعتماد کنند و این‌بار از ما که برای حل مشکلات راه‌حل داریم کمک بخواهند و آمرانه تنها دستور ندهند و با تعامل موضوع را حل کنیم. وارد کننده‌های ما تاجر هستند و دنبال دردسر نیستند و آبروی آنها در اولویت قرار دارد.

 

کالای بی‌کیفیت و تقلبی باعث بی‌اعتمادی مردم شده است

 

کامیاب نائب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اظهار کرد: از حضور خبرنگاران در این نشست بسیار خرسندم و معتقدم خبرنگاران می‌توانند با طرح و نور انداختن بر مشکلات، در حل مسائل ما را کمک کنند. متاسفانه به دلیل کیفیت پایین قطعات لوازم یدکی مشکلاتی ایجاد شده است و اتحادیه هم درگیر این قضایا شده است. بحث بر سر کیفیت پایین قطعات، قطعات تقلبی و بی‌کیفیت و بی‌نشان است که صدماتی به اتحادیه وارد کرده و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به ما شده است. توصیه من این است که با واکاوی این مسئله به نکات ضعف آن پی ببریم و تا جایی که امکان دارد مشکلات را مرتفع کنیم. اتحادیه برای رفع این مشکلات توانایی دارد و باید از این ظرفیت بهره کافی ببریم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992