پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تلاش موافقان طرح صیانت برای جلوگیری از بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی از تلاش موافقان طرح صیانت برای جلوگیری از بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس خبر داد. او ادامه داد: «این گفتار و کردار شماست که به اعتماد ملت ایران نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند.»

 

رشیدی کوچی نوشت: «آقایان از چه نگرانند که تمام تلاششان را به کار بسته‌اند که طرح صیانت در صحن علنی مجلس و توسط ۲۹۰ نفر از نمایندگان ملت، بررسی نشود؟!»

 

او ادامه داد: «این گفتار و کردار شماست که به اعتماد ملت ایران نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند.»

 

بر اساس تصمیم سال گذشته نمایندگان مجلس، طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی می‌شود. بر این مبنا، طرح مذکور به صحن علنی نمی‌آید و صرفا در کمیسیونی ویژه بررسی می‌شود. در این سازوکار، اگر کمیسیون مذکور طرح را تصویب کند، طرح مستقیما به شورای نگهبان می‌رود و در صورت تایید ابتدا به صورت آزمایشی و سپس به صورت دائمی اجرا خواهد شد.

 

کمیسیون ویژه طرح صیانت این طرح را در اواخر سال گذشته تصویب کرد، اما در پی ابهاماتی که در خصوص رعایت قانون در این خصوص، به وجود آمد، ۱۸۵ نماینده خواستار بازگشت آن به صحن علنی مجلس شدند.

 

طرح صیانت محدودیت‌هایی برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی در ایران در نظر گرفته و آن را به پذیرش شرایطی از سوی دولت ایران، منوط کرده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992