پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=26124

لیست آپارتمان های ۲-۳میلیاردی در تهران

متقاضیان تبدیل به احسن خانه که یکی از سه گروه اصلی معامله‌‌ گر در بازار مسکن نسبتا راکد شب عید به شمار می‌‌ آیند، اغلب دامنه بودجه محدودی برای خرید دارند.

به گزارش«خانه روشن» به نقل از دنیای اقتصاد، نتایج تحقیق میدانی از واسطه‌های ملکی فعال در بازار معاملات مسکن نشان می‌دهد بودجه تعداد زیادی از متقاضیان تبدیل به احسن خانه بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان است که دو‌سوم آن از محل فروش خانه قبلی حاصل شده یا می‌شود.

بررسی فایل‌‌های موجود در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد به جز یکی دو منطقه لوکس و یکی، دو منطقه فوق‌العاده ارزان شهر تهران، تقریبا در همه مناطق دیگر فایل‌‌هایی در دامنه قیمتی ۲ تا ۳ میلیارد تومان عرضه شده است اما جنس این فایل‌‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ به این معنا که برخی از آنها قدیمی‌‌ساز و فاقد امکانات هستند اما در موقعیت محلی خوبی قرار گرفته‌‌اند و برخی دیگر آپارتمان‌‌های نوساز و فول امکانات هستند که در محله‌های پایین‌‌تر و ارزان‌‌تر شهر واقع شده‌‌اند.

البته گروهی از متقاضیان تبدیل به احسن نیز کسانی هستند که خانه‌های بزرگ‌تر از ۸۰ مترمربع در مناطق برخوردار شهر دارند و در عین حال به دلیل افزایش سن بنای ملک، تصمیم به تبدیل آن به آپارتمان کم‌‌سن در همان محله یا محله‌های مجاور دارند و به همان نسبت بودجه‌‌ای که به این امر اختصاص داده‌‌اند بعضا تا دو برابر یا حتی بیشتر از بودجه عموم متقاضیان تبدیل به احسن در مناطق مصرفی است؛ اما ظاهرا دست‌‌کم در مقطع زمانی فعلی اکثریت در حال جست‌وجو در بازار مسکن تمایل دارند در دامنه قیمتی زیر ۳ میلیارد تومان معامله خود را انجام دهند.

در جدول زیر نیز تعدادی از آپارتمان‌‌های فایل‌شده برای فروش که قیمت پیشنهادی آنها بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان بوده و در مناطق مختلف شهر واقع شده‌‌اند، گردآوری شده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992