پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بازار طلا از نگاه طلافروشان

تنها چند روز تا پایان سال باقی مانده و بازارها رنگ‌وبوی خرید عید به خود گرفته‌اند. طلافروشی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با اینکه برخی از آنها مشتری ندارند برخی دیگر سرشان شلوغ است.

به گزارش«خانه روشن»به نقل از تجارت‌نیوز، این روزها بازار طلا و سکه مشتری چندانی ندارند. اما در همین شرایط هم گشتی در واحدهای صنفی نشان می‌دهند که بعضی از آنها مشتریان بیشتری نسبت به همکاران خود دارند.

صاحب یکی از طلافروشی‌ها درباره تفاوت فروش این مغازه‌ها می‌گوید: بعضی از این فروشنده‌ها در دستگاه‌های دولتی پارتی دارند. به همین دلیل ۹ درصد مالیات را پرداخت نمی‌کنند. همن باعث می‌شود قیمت تمام‌شده طلای آنها ارزان‌تر از بقیه باشد و قاعدتا مشتری بیشتری نیز دارند.

‌البته یکسری از فروشنده‌ها خریدوفروش طلای مستعمل دارند و این یکی‌ دیگر از عواملی است که باعث کاهش قیمت و درنتیجه جذب مشتری می‌شود.

خریداران و فروشندگان طلا نیز دلایل مختلفی برای معاملات خود در این روزها دارند. با اینکه شیوع کرونا باعث کاهش مراسم عروسی و مهمانی‌ها شده است هنوز هم کسانی در طلافروشی‌ها دیده می‌شوند که به این دلیل طلا می‌خرند.

عده‌ای طلاهای خود را می‌فروشند تا با توجه به نوسانات اخیر پول خود را در بازار مطمئن‌تری سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از طلافروش‌ها که می‌گوید به‌دلیل رکود بازار مدتی است کار دیجیتال‌مارکتینگ هم انجام می‌دهد در زمینه سرمایه‌گذاری در این بازار توصیه می‌کند: پول خود را روی طلای نو سرمایه‌گذاری نکنید. سکه سودآوری بیشتری دارد و هنگام فروش کمتر ضرر می‌کنید.

طلا به کدام سو می‌رود؟
او درمورد پیش‌بینی خود از آینده بازار نیز می‌گوید: با این وضعیت بعید نیست قیمت طلا بالاتر برود، قیمت انس جهانی این روزها وابسته به جنگ روسیه و اوکراین است و آن هم که معلوم نیست فردا چه تصمیمی برایش گرفته می‌شود.

اما طلافروش دیگری که سن بیشتری نیز دارد نظر متفاوتی درمورد چشم‌انداز بازار طلا دارد و بیان می‌کند: قیمت‌ها اینگونه نمی‌ماند، اگر برجام امضا شود شاهد روند نزولی خواهیم بود.

بازار در ثبات به‌سر می‌برد
نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درخصوص در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: در دو هفته گذشته حدود ۸۰ دلار افزایش انس جهانی را داشتیم این افزایش بر بازارهای داخلی کشورها نیز موثر بوده و باعث بازار طلا و سکه در کشور ما هم با افزایش قیمت مواجه باشد.

او درمورد حجم معاملات افزود: از بهمن‌ماه عرضه و تقاضا در بازار کاهش داشته است، زیرا مردم باتوجه به اینکه اطمینانی نسبت به قیمت‌ها ندارند.

بذرافشان درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه گفت: البته باتوجه به افزایش انس جهانی بازار درحال حاضر در ثبات خوبی به‌سر می‌برد و من به مردم توصیه می‌کنم به راحتی می‌توانند خرید خود در زمینه مصنوعات طلا و سکه را انجام دهند.

او پیش‌بینی کرد: این بازار می‌تواند با اخبار سیاسی و اقتصادی مختلف دو تا پنج درصد افزایش و یا کاهش داشته باشد.

از صفحه‌های مجازی طلا و سکه نخرید
بذرافشان درخصوص فرار مالیاتی در این زمینه گفت: اداره مالیات این مورد را رصد می‌کند و هر واحدی که جواز صنفی داشته باشد، موظف به پرداخت است.

او افزود: عده‌ای در تبلیغات خود برای فروش بیشتر درج می‌کنند که سود کمتری دریافت می‌کنند. این موضوع غیرقانونی است. تنها واحدهایی ممکن است مالیات پرداخت نکنند که پرونده مالیاتی یا جواز صنفی نداشته باشند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درخصوص خرید طلا و سکه از واحدهای مجازی گفت: در مواردی افراد از فضای مجازی خریده‌اند و طلای عیار پایین و سکه‌های غیربانکی دریافت کرده‌اند.

بذرافشان ادامه داد: توصیه می‌کنم مردم حتما به صورت فیزیکی و فقط از واحدهایی که دارای جواز هستند خرید کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992