پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وام فرزندآوری۱۰۰میلیونی تصویب شد

مجلس وام فرزندآوری سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد. مصوبه‌ای که بر اساس آن، سال آینده به خانوارهای دارای فرزند وام ۲۰ تا ۱۰۰میلیون تومانی پرداخت می‌شود. اما مبلغ وام فرزندآوری برای هر فرزند چقدر است و دریافت آن چه شرایطی دارد؟

به گزارش«خانه روشن»به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان وام فرزندآوری را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه، وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج و به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

مبلغ وام فرزندآوری برای تولد نوزادان دو قلو و بیشتر هم مشخص شد. برای تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌شود.

شرایط پرداخت وام فرزندآوری
براساس مصوبه مجلس، وام فرزندآوری در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و احتمالا کارمزد وام فرزندآوری مانند دیگر وام‌های قرض‌الحسنه حدود ۴ درصد است.

اما دریافت وام فرزندآوری چه شرایطی دارد؟ بر اساس مصوبه مجلس، بانک‌ها موظف هستند اعتبار متقاضی دریافت وام فرزندآوری را بررسی کنند و در صورتی که اعتبار متقاضی تایید شد، بانک باید با اخذ یک سفته یا یک ضامن معتبر، وام فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کند.

به عبارتی دریافت وام فرزندآوری تنها با ارائه سفته یا یک ضامن امکان‌پذیر است.

اما مساله مهمی که وجود دارد این است که مجلس، تسهیلات بانکی را کاهش داده است. یعنی بانک‌ها در سال آینده بر اساس برخی از اولویت‌ها اقدام به پرداخت انواع وام می‌کنند.

در جریان بررسی وام فرزندآوری هم مجلس، بانک‌ها را موظف کرده که تسهیلات وام ازدواج را در اولویت قرار دهند و وام فرزندآوری در اولویت دوم قرار بگیرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992