پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعیاد شعبانیه مبارک باد

میلاد حضرت اباعبدالله(ع)روز سوم شعبان

امام حسین علیه‌السلام نوه پیامبر اسلام (ص) و دومین فرزند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در مدینه دیده به جهان گشودند.

می‏‌گویند:«پایان شب سیه سپید است» و ازاین‏ رو، خورشید تو دوبار، متولد شد؛ یکی در خانه فاطمه و دیگربار بر نیزه‏‌های شبزدگان.
روزی که عطر تو در ایوان ملائک پیچید، ملائک، تبریک‏‌گویِ پروردگارِ تو بودند، تا ذرات جهان، به سجود درآمدند و تو را ذکر گفتند؛ «یاحسین».
خداوند، تو را آفرید تا از رعدِ گریه‌‏های شبانه علی، بارانِ رحمت خود را بر زمین ببارد و به ازای هر قطره اشک علی، دریایی به نام حسین را هدیه کند.
میلادت مبارک یا ثارالله…

 

میلاد حضرت عباس(ع) روز چهار شعبان

پنجمین فرزند امیرالمومنین پا بر زمین می گذارد تا غیرت هاشمی را الگوی تاریخ کند و موجب فخر مادرش ام البنین، این شیرزن تاریخ اسلام شود.

شیعیان این روزها دلشان از همیشه شادتر است، ماه شعبان است و ماه رسول الله (ص) و عزیزان ایشان یک به یک می آیند تا تاریخ سازی کنند.

عباس بن علی همچون ماهی بر آسمان مدینه می تابد و چشم همگان بر این قمر بنی هاشم روشن می‌شود. حسنین (ع) از اینکه برادری همچون عباس نصیبشان می‌شود خوشحالند و زینب کبری (س) نیز همچنین.

عباس روی دستان مادرقرار می‌گیرد و مادر آنچه باید بر او زمزمه می‌کند تا روزی قرار دل فرزندان زهرا (س) باشد.

امروز را در تقویم جلالی ایران روز جانباز نامگذاری کردند، وفاداری، ایستادگی، فداکاری، شجاعت و علمداری صفاتی اند که در کنار نام ابوالفضل (ع) معنا می‌گیرند و می‌توان برای دیگران از آنها بهره برد. جانبازی مکتبی است که پیش از صفت شدن توسط عباس (ع) پایه ریزی شد، حقاً که فرزند علی (ع) است، همانی که پیامبر را با جان و جانبازی همراهی کرد و قریش را سرجایش نشاند.

 

میلاد امام سجاد روز پنجم شعبان

 

امام سجاد یا امام«زین العابدین، چهارمین امام شیعیان بعد از پدرش امام حسین (ع) است ، پدربزرگ حضرت علی بوده و اثر معروف او صحیفه سجادیه است

امام سجاد (ع) روز ۵ شعبان ۳۸ هجری قمری به دنیا آمده است که سالروز میلاد ایشان مصادف با روز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ است پنجم شعبان روز ولادت باسعادت امام زین العابدین (ع) چهارمین اختر تابناک ولایت و امامت، فرزند امام حسین (ع) و بازمانده واقعه بزرگ عاشورا است که نقش بسیار مهمی در پاسداری از اسلام داشت. یکی از ویژگی های امام سجاد عبادت خالصانه ایشان به درگاه خداوند و خشوع و خضوع ایشان می باشد

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیة الله آمد
با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین
یك ماه و سه خورشید در این ماه آمد

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992