پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۳۵۰ کسب کار خانگی مجوز آنی دریافت میکنند

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بین حدود ۵۵۰ رشته مشاغل خانگی، مجوز ۳۴۹ رشته فوری صادر می‌شود و مجوز بقیه رشته‌های تایید محور نیز سه روز زمان می‌برد.

به گزارش«خانه روشن» به نقل ازاقتصاد آنلاین، «محمود کریمی بیرانوند» اظهار داشت: دستگاه‌های متولی رشته‌های مشاغل خانگی سه روز فرصت دارند تا که تاییدیه و مجوز را صادر کنند. اگر در این مدت پاسخی مبنی بر تایید یا رد ارائه نکنند به صورت خودکار مجوز الکترونیکی صادر می‌شود.

وی افزود: صدور فوری مجوزهای مشاغل خانگی برای تسهیل گری رونق اشتغال در این وزارتخانه در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسریع صدور مجوزهای مشاغل خانگی بیان داشت: این وزارتخانه در دولت سیزدهم با توجه به مصوبه‌های شورای عال اشتغال و ستاد مشاغل خانگی بازنگری در فرایند صدور مجوز در دستور کار قرار گرفت و دبیرخانه مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های متولی، رشته‌ها را مورد بازنگری قرار دادند.

وی بیان داشت: بر این اساس رشته‌های مشاغل خانگی به دو گروه ثبت محور و تایید محور تقسیم شد که رشته های ثبت محور به محض درخواست متقاضی در سایت و تایید تعهدنامه صادر می‌شود، اما رشته‌های تایید محور نیاز به تایید دستگاه‌های متولی دارد و تا سه روز زمان برای صدور آن مشخص شده است.

کریمی بیرانوند، ادامه داد: در این نوع مشاغل تایید محور، دستگاه‌های اجرایی ضوابطی را که برای راه اندازی مشاغل خانگی اعم از فضا، شاخص، استانداردها و نوع مهارت‌ها نیاز دارد، را اعلام کرده‌اند و فرد متقاضی با مطالعه آن می‌تواند اقدام کند، ضمن اینکه در این فرایند متقاضی تعهد می‌دهد که همکاری را با کارشناس برای نظارت را انجام خواهد داد؛ در غیر این صورت مجوز باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی مورد نظارت بازرسان قرار می‌گیرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به صورت پررنگ‌تر نظارت‌ها را انجام دهند، ضمن اینکه مردم به عنوان داوران نسبت به کیفیت محصولات و کالاهای مشاغل خانگی امتیاز می‌دهند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در این مقطع بعد از یک ماه آینده در صورت تایید دستگاه‌های مربوطه به کسب و کارهای فعال تعلق خواهد گرفت.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992