پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمان واریز عیدی‌ بازنشستگان و کارکنان مشخص شد

ابتدای هفته رقم عیدی کارکنان و بازنشستگان یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان اعلام شد، اکنون این سوال مطرح است که این مبلغ چه زمانی به حساب خانوارها واریز می شود؟

به گزارش«خانه روشن»به نقل از اقتصاد آنلاین، چند روزی است که میزان عیدی کارکنان دولت و بازنشسته‌ها مشخص شده است؛ براساس آنچه اعلام شد، کارکنان دولت و بازنشسته‌ها حداقل یک میلیون و ۶٠٠هزار تومان عیدی می‌گیرند. اگر متاهل باشند حداقل عیدی دو میلیون و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان خود ١۵٠هزار تومان دریافت خواهند کرد.

البته این تصمیم اعتراضاتی به دنبال داشت. برای مثال حتی قبل از تعیین عیدی نیز بازنشسته‌ها انتظار داشتند رقم عیدی افزایش یابد و معتقد بودند رقم سال گذشته که به دو میلیون هم نرسیده بود کفاف هیچ چیزی را نمی‌داد. اما امسال نیز تغییر چندانی در عیدی‌ها ایجاد نشده و تقریبا به همان میزان پارسال پرداخت می‌شود و قطعا این مبلغ دردی از آنان دوا نخواهد کرد.

البته نکته جالب این بود که برخی بانوان نیز به مبلغ عیدی اعتراض داشتند؛ برای مثال یکی از مخاطبان گفته بود که چرا مردان به ازای فرزندان عیدی می‌گیرند اما زنان خیر.

هرچند هنوز پاسخ دقیقی به این سوال داده نشده اما تا حدودی می‌توان حدس زد که در همین روزها عیدی به حساب بازنشستگان و کارکنان دولت واریز شود.

برای مثال چند روز پیش معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی در خصوص عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفته بود: میزان عیدی همه ساله در قالب مصوبه‌ای توسط دولت مشخص و از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود. پیشنهادی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح نمی‌شود بلکه میزان عیدی، مربوط به عامه مردم  است و برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران همه صندوق‌ها به صورت یکسان تعیین می‌شود. ما به محض دریافت مصوبه هیات وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد.

تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

در مورد حقوق کارکنان نیز پارسال عیدی همراه با حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد و احتمالا امسال نیز به همین شکل باشد و کارکنان دولت همزمان با حقوق بهمن ماه عیدی خود را دریافت کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992