پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران افزایش یافت

به گزارش«خانه روشن»به نقل از ایرنا- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در پایتخت به ۴۵۰میلیون تومان افزایش یافت.

از سازمان نوسازی شهر تهران، یکی از مشوق‌های اثرگذار در روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، ارائه تسهیلات مناسب و کافی برای ساخت‌وساز است که در ماه‌های اخیر و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی ساخت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

کاوه حاجی‌علی‌اکبری با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران)، سقف تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته است، گفت: به‌دنبال انعقاد قرارداد عاملیت بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن و با توجه به رویکرد افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه برای این محدوده‌ها، سقف تسهیلات ساخت در این محدوده‌ها برای شهر تهران به ۴۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحدی که ساخته می‌شود (۳۰۰میلیون تومان با بهره ۹.۵درصد و ۱۵۰میلیون تومان با بهره ۱۸درصد) افزایش یافت.

وی افزود: دوره زمانی پیش‌بینی‌شده برای این تسهیلات (دوره ساخت) حداکثر ۳۶ماه است و پس از این دوره، ۳۰۰میلیون تومان از تسهیلات باید با بانک تسویه شود، اما ۱۵۰میلیون تومان از قابلیت تبدیل به فروش اقساطی برخوردار است.

حاجی‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این تسهیلات در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت ساخت طبق جدول زیر پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده و انجام فرایند ثبت‌نام به سامانه تسهیلات ویژه بافت فرسوده به سایت facility.udrc.ir/login.php مراجعه کنند.

پیش از این تسهیلات بافت فرسوده به میزان ۱۲۰ میلیون تومان عادی، ۳۰۰ میلیون تومان حرفه ای و ۳۵۰ میلیون تومان برای ساختمان ها ساخته شده با فناوری های نوین داده می شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992